50mm 1.8 2e hands
Gezien het feit dat je de vraag al stelt ga ik er niet vanuit dat je meteen op evenementen als Lowlands en Pinkpop staat. Dus kleine evenementen waarbij je dicht op het podium staat. Ik kan je uit ervaring vertellen, dan baal je als je een 80-200 2.8 in je klauwen hebt, ga je niets mee beginnen op kleine poppodia.... Dus 50 mm 1.8 voor € 70, dan hou je € 330 over. Die vul je aan tot € 700, en dan ga je voor de 17-55 2.8. Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent sta je hopelijk op PP en LL en heb je pas iets aan je 80-200 2.8. Dat wordt dan ook (naast je 50 mm 1.8 want die verkoop je nooit meer) je standaard objectief pakketje
EDIT: Zie net dat je 14 jaar bent, dan moet je überhaupt al je best doen om een beetje bij de diverse podia te kunnen komen, dus dat is je eerste prioriteit. Gewoon lekker jezelf naar binnen bluffen, en als het even mogelijk is jezelf aanmelden bij bijvoorbeeld 3voor12lokaal, die jongens hebben graag fotografen en schrijvers. Verdient niets, maar gezien je leeftijd zou het ook bijna kinderarbeid zijn als je er wel iets zou krijgen ervoor
Even er vanuit gaande dat je geen dot com imperium hebt opgebouwd en je vader en/of moeder je wel lief vinden maar je niet sponsoren voor een objectief van minimaal € 800 moet je gewoon zo snel mogelijk die 50mm 1.8 aanschaffen! Daar zul je nooit spijt van krijgen en zoals ik net al aangaf, is 2e hands voor € 70 prima te verkrijgen. Als je het niet zo hebt op 2e hands kost ie nieuw € 100, is ook te overzien denk ik! Mocht je tips willen hebben, ik fotografeer sind kort voor 3voor12, heb heus niet alle waarheid in pacht, maar wat ik weet en ik je mee kan geven is altijd mooi meegenomen. Stuur maar een PB!
EDIT EDIT: we zijn 2 jaar later, dus je bent nu net 16. Dan is het geen kinderarbeid meer en is die 17-55 2.8 (naast die 50mm 1.8 die je zeker binnen nu en 2 weken gaat kopen) al wat reëler
Succes ermee,
Michael