Wat goed, eindelijk eens een uitgebreid verhaal over de Tamron-lens! Bedankt voor het delen van je ervaringen.HH nikon schreef:Lang verhaal
Welke 70-200 is de beste.
Re: Welke 70-200 is de beste.
Re: Welke 70-200 is de beste.
Wat HH over de Nikon schrijft, kan ik beamen: ook ik twijfel aan de winst van VR en heb soms ook geen logische resultaten wel/geen VR. Zo heb ik de indruk dat rond 1/125 de VR niet optimaal werkt en dat er dan met 1/30 er wel duidelijk verbetering is. Misschien dat het te maken heeft met de respons van de VR op de trillingen van spiegel/sluiter. Ik heb dit weekend icm met de 1.7 TC acceptabele resultaten kunnen halen bij sluitertijden 1/80 - 1/60, terwijl mijn vrouw moeite heeft om bij 1/200 nog scherpe foto's te maken. Dat is dus op 340mm.
Zelf heb ik nog wat probleempjes met mijn 70-200. Mijn tweede exemplaar (1e was niet goed) is nu ruim drie weken in Beverwijk (onscherpe foto's vanaf een bepaalde focusafstand) en het leenexemplaar wat ik heb voldoet goed, ook in de studio.
Zelf heb ik nog wat probleempjes met mijn 70-200. Mijn tweede exemplaar (1e was niet goed) is nu ruim drie weken in Beverwijk (onscherpe foto's vanaf een bepaalde focusafstand) en het leenexemplaar wat ik heb voldoet goed, ook in de studio.