instelling

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
femke

instelling

Bericht door femke » wo jan 07 2009 2:26 pm

Dag allemaal,
Even een kort vraagje. Van de week aan de slag geweest met wat halogeenlampjes en een bloem. Ik heb wat geexperimenteerd met de witbalans, maar kom er niet helemaal uit. Hoe zouden jullie hem instellen?
Groet, Femke

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: instelling

Bericht door Maud » wo jan 07 2009 2:27 pm

femke schreef:Dag allemaal,
Even een kort vraagje. Van de week aan de slag geweest met wat halogeenlampjes en een bloem. Ik heb wat geexperimenteerd met de witbalans, maar kom er niet helemaal uit. Hoe zouden jullie hem instellen?
Groet, Femke
Moeilijk zo even te zeggen, heb je voorbeeld van van de week?
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » wo jan 07 2009 2:31 pm

Femke,

Ik zou de witbalans instellen op Incandescent, evt een zelf gemeten witbalans (op een wit stuk papier).
Ik zou beginnen met RAW+JPG, dan kan je altijd achteraf de witbalans manipuleren.

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

femke

Bericht door femke » do jan 08 2009 9:21 pm

Dag Maud en Gijs,
Dank voor jullie reacties. Maud ik kan nu even geen foto's plaatsen ivm upgraden van de computer. Komt zsm.
Gijs, goed idee van de witbalans zelf instellen. Ik weet dat je hem inderdaad achteraf kunt veranderen, maar ik vind het fijn om het gelijk in orde te hebben.
Groet, Femke

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”