Eerste foto's Nikon D200 - Bos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rikterveen

Eerste foto's Nikon D200 - Bos

Bericht door rikterveen » za feb 17 2007 4:06 pm

Ik ben vandaag even met mijn camera het bos ingetrokken om de D200 te proberen. het was niet ideaal foto weer maar ach proberen kan altijd. nou de foto's zijn redelijk gelukt (word nog even oefenen). heb daarna met photoshop de RAW bestandjes geopend. ik kon geen schuif aanklikken of er verschenen allemaal blauwe punten op de foto. daarna maar even Bibble Pro geprobeert. dat ging al een stuk beter, al viel me wel op dat er een groot verschil zit in kleuren tussen ACDsee, Photoshop en Bibble. hieronder 1 foto. ik zal kijken of de rest nog wil. maar Flickr haalt de URL's wat door elkaar. krijg allemaal foto's van anderen als ik op 'all sizes' klik. kom maar op met het commentaar. :D

Afbeelding

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » za feb 17 2007 4:10 pm

Mooie kleuren,hoor!! die den springt eruit..

rikterveen

foto's

Bericht door rikterveen » za feb 17 2007 4:15 pm

Beetje Bibble doet wonderen :D

rikterveen

gelukt

Bericht door rikterveen » za feb 17 2007 4:45 pm

Na de 3e upload kon Flickr de URL bij de foto vinden.

Afbeelding

Afbeelding

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za feb 17 2007 7:00 pm

mooie kleuren, een beetje over done maar daar hou ik wel van.
Vooral die bananeboom springt er lekker uit.

rikterveen

banaan

Bericht door rikterveen » za feb 17 2007 7:04 pm

Ja, mijn moeder was me het bos in. hing banaan in de boom, nou voorruit. maar inderdaad beetje over done. is ook mijn stijl. moet niet te erg worden (kan ook mooi zijn) maar ik wil foto's ook niet met de echte (grauwe) kleuren hebben. word mij te saai :D

Vraag me trouwens ook af of iemand nog tips heeft voor bos-fotografie. want kan niet zeggen dat ik het makkelijk vind. de kleuren zijn allemaal een beetje hetzelfde allemaal wat grauw met hier en daar wat donkergroen. :oops:

BUG322

Bericht door BUG322 » zo feb 18 2007 5:19 pm

Wacht op goede omstandigheden.

Afbeelding

Afbeelding

maak de foto's overigens niet te breed voor plaatsing op forum

groetjes

oja banaan is toch wel weggehaald?
Laatst gewijzigd door BUG322 op zo feb 18 2007 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

rikterveen

platen

Bericht door rikterveen » zo feb 18 2007 5:21 pm

netjes.
Had eerst ook een D50. wil best. maar de omstandigheden gisteren waren niet echt goed.. en foto's zijn dus ook aangepast. had geen zin in wachten :P

BUG322

Bericht door BUG322 » zo feb 18 2007 5:31 pm

Leuk zo'n D200 maar was het niet beter geweest om te investeren in goed glas?
Zelf ga ik nog wel ff door met mijn D50

groetjes

rikterveen

glas

Bericht door rikterveen » zo feb 18 2007 5:33 pm

Alles op zijn tijd.. heb me opgegeven voor 6 weken vakantiewerk. dus dan nog maar eens voor 1000 euro aan glas er tegenaan gooien (niet te hard, dan breekt het :P )

ps. banaan is netjes in de prullebak gelegd. die dinge breken in 2 jaar af, dus beetje zonde anders he :P

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma feb 19 2007 11:30 am

Bij die laatste foto ruik ik het bos gewoon...complimenten!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: glas

Bericht door M.Oorthuis » ma feb 19 2007 12:25 pm

rikterveen schreef:Alles op zijn tijd.. heb me opgegeven voor 6 weken vakantiewerk. dus dan nog maar eens voor 1000 euro aan glas er tegenaan gooien (niet te hard, dan breekt het :P )

ps. banaan is netjes in de prullebak gelegd. die dinge breken in 2 jaar af, dus beetje zonde anders he :P
Wat Bug bedoeld had je niet ipv de D200 een D50 kunnen kopen en dat geld wat je daarmee bespaard beter glas te kopen?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

rikterveen

Bericht door rikterveen » ma feb 19 2007 3:48 pm

Ik had al een D50. maar sommige functies van de D200 leken me gewoon handig. verder moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de D200. Fotografeert makkelijker, en vooral omdat ik met een kameraad wat meer wil doen is het een mooi toestel.
Laatst gewijzigd door rikterveen op ma feb 19 2007 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma feb 19 2007 3:54 pm

rikterveen schreef:Ik had al een D50. maar sommige functies van de D200 leken me gewoon handig. verder moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de D200. Fotograveert makkelijker, en vooral omdat ik met een kameraad wat meer wil doen is het een mooi toestel.
FotograFeert ;)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

rikterveen

Bericht door rikterveen » ma feb 19 2007 4:08 pm

Mijn welgemeende excuses :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”