Sigma 400mm APO

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
treadstone2

Sigma 400mm APO

Bericht door treadstone2 » do aug 07 2008 9:55 pm

Goedenavond,

Ik heb een sigma 400mm APO van een ouder type. De serie die ze toen in het wit en zwart maakten.
Weet iemand of dee lens te re chippen is. Dit omdat deze lens op mijn F4S altijd mooie foto's maakte maar digitaal toch wel veel minder is. Hij is veel mindr contrastrijk en lijkt toch echt kleur afwijiking te hebben. Iets wat op negatief toch echt niet was... herkend iemand dit?
alvast bedankt..

treadstone2

Re: Sigma 400mm APO

Bericht door treadstone2 » vr jan 09 2009 1:08 pm

weet helemaal niemand hier een antwoordt op? valt het toch beetje stil qua kennis?

Groet Treadstone

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr jan 09 2009 1:49 pm

Niet echt een Nikon vraag en dan kan het antwoord eerder achterwege blijven op een merk gerelateerd forum.

Maar goed. Here goes nothing:
De kleur wordt bepaald door de coating op de lens, niet door de electronische contacten. Dat is ook de reden dat je tussen verschillende merken kleurverschillen ziet.
Dat je die kleurafwijking vroeger niet zag, kan zijn omdat de coatings op de toen door jou gebruikte lenzen meer op elkaar leken of doordat de film van jouw keuze daar ietwat voor compenseerde of doordat de centrale waar je af liet drukken daarvoor compenseerde.

Contactjes vervangen heft volgens mij geen zin.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

treadstone2

Bericht door treadstone2 » vr jan 09 2009 3:07 pm

daar kan ik wel begrip voor opbrengen, toch bedankt voor de reactie.Ik denk dat dat dan inderdaad een goede reden kan zijn. Net weer even geprobeerd in het heldere weer en het blijft zeer contrast arm..

florist

Bericht door florist » vr jan 09 2009 3:26 pm

anders bel je even sigma benelux op, wie weet kunnen ze je meer vertellen over het hoe&wat.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”