Martijn heeft concurrentie
Martijn heeft concurrentie
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Re: Martijn heeft concurrentie
Zo dat zijn hele mooie pano's.
De kuip is één van mijn favorieten.
Mocht ik het mis hebben, die Roelof dat is toch het foto maatje van Martijn.
Als dat zo is kan Martijn die kwaliteit heus wel halen daar ben ik niet bang voor.
grt,
aart
De kuip is één van mijn favorieten.
Mocht ik het mis hebben, die Roelof dat is toch het foto maatje van Martijn.
Als dat zo is kan Martijn die kwaliteit heus wel halen daar ben ik niet bang voor.
grt,
aart
Martijn levert veel betere kwaliteit af zelfs.
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
KvP schreef:Mooi panoramas 360 graden van Rotterdam
http://www.dakvanrotterdam.nl/index.php ... &Itemid=44
Prachtige pano's - kun je ons in een paar stappen schetsen wat nodig is om zo iets (360 graden) te kunnen maken (lens, instellingen, pc instellingen etc.
Of is het een kwestie van 360 graden foto's maken en dan later stitchen?
Ik wou dat ik het ook wist
Martijn is de enige die ons kan tippen,

Martijn is de enige die ons kan tippen,
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
De site is inderdaad van Roelof de Vries, maar de site is al erg oud en sinds vorig jaar september niet meer geupdate.
Roelof is niet mijn fotomaatje wij zijn zelfs concurrenten bij de EXPO, nou ja concurrenten hij verkoopt zeer weinig tot niets omdat hij meer van dit soort vr panorama's heeft die er beter uitzien zo op internet dan afdrukken. Ik heb meer pano's die beter geschikt zijn voor afdruk, ieder zijn ding.
Zulke panorama's maak je m.b.v. een Camera, fisheye lens (voor zo min mogelijk foto's), een statief en panoramakop. Je maakt met de panorama 6 foto's rond, 1 zenith (naar boven) en 1 nadir (naar beneden). Deze foto's kan je met diverse programma's "stitchen", maar ik vind PTGUI + panotools en smartblend veruit de beste combinatie. Hier rolt een platte 360°x180° foto uit die je met PANO2QTVR om kan zetten naar een quicktime bestand waarin je rond kan kijken.
Zie hier 2 voorbeelden uit mijn topic met de panorama's van Amsterdam:
*klik op de foto's voor de interactieve rondkijk panorama*
Dam.

Prinsengracht.

Roelof is niet mijn fotomaatje wij zijn zelfs concurrenten bij de EXPO, nou ja concurrenten hij verkoopt zeer weinig tot niets omdat hij meer van dit soort vr panorama's heeft die er beter uitzien zo op internet dan afdrukken. Ik heb meer pano's die beter geschikt zijn voor afdruk, ieder zijn ding.
Zulke panorama's maak je m.b.v. een Camera, fisheye lens (voor zo min mogelijk foto's), een statief en panoramakop. Je maakt met de panorama 6 foto's rond, 1 zenith (naar boven) en 1 nadir (naar beneden). Deze foto's kan je met diverse programma's "stitchen", maar ik vind PTGUI + panotools en smartblend veruit de beste combinatie. Hier rolt een platte 360°x180° foto uit die je met PANO2QTVR om kan zetten naar een quicktime bestand waarin je rond kan kijken.
Zie hier 2 voorbeelden uit mijn topic met de panorama's van Amsterdam:
*klik op de foto's voor de interactieve rondkijk panorama*
Dam.

Prinsengracht.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank B
- Forumlid
Bedankt voor je info
Ik heb helaas geen fisheye. Maar welk objectief cq brandpunt is dan verder het beste om te gebruiken? Of is 12 mm stand op groothoek al goed. Ik kan mij voorstellen dat je dan weer problemen gaat krijgen met beeldlijnen bij het lassen van de foto's. Statief heb ik maar panoramkop heb ik ook niet. Ik ga mij hier eens in verdiepen.
Ik heb helaas geen fisheye. Maar welk objectief cq brandpunt is dan verder het beste om te gebruiken? Of is 12 mm stand op groothoek al goed. Ik kan mij voorstellen dat je dan weer problemen gaat krijgen met beeldlijnen bij het lassen van de foto's. Statief heb ik maar panoramkop heb ik ook niet. Ik ga mij hier eens in verdiepen.
- Frank B
- Forumlid
Ik kwam op het web bijgaand linkje tegen, misschien kunnen we hier wat mee en zijn programma's gratis te downloaden.
http://photocreations.ca/panotools/
http://photocreations.ca/panotools/
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
panotools is een plugin voor o.a. PTGUI.
En een panoramakop bij dit soort panorama's is wel een vereiste. 12 mm kan ook moet je alleen meer foto's maken om helemaal rond te gaan.
En een panoramakop bij dit soort panorama's is wel een vereiste. 12 mm kan ook moet je alleen meer foto's maken om helemaal rond te gaan.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt mij wel heel veel werk met bewegende mensen erop. Je ziet de schaduw van de 2 voorbij rijdende fietsers nog ergens rondhangen.
Alsmede je tripod
Ga je dat normaliter pas bewerken als je de platte 360°x180°foto hebt of de foto's voor het stitchen al?
Alsmede je tripod

Ga je dat normaliter pas bewerken als je de platte 360°x180°foto hebt of de foto's voor het stitchen al?
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...