Hallo!
Ik wil nu eindelijk mijn in raw geschoten foto's bewerken, maar ik kan openen. Ik krijg een melding dat "photoshop het type bestand niet herkent". Eerder vroeg hij me allemaal waardes in te vullen. Ik ben dus echt een enorme leek kwa computers (werk op mac), en heb al RTFM gedaan, maar weet niet wat het is. Vast iets simpels als een plug-in ofzo, maar ben slim op andere gebieden en kom hier dus niet uit.
Hellup!
d300 en Photoshop CS2
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: d300 en Photoshop CS2
LightRoom 2 heeft vast een nieuwere versie van de RAW converter. Of je moet een update binnenhalen van Camera RAW, of je moet aan een nieuwere versie van PhotoShop ben ik bang...
Volgens mij heb ik dit soort vragen trouwens vaker langs zien komen. Probeer de zoekfunctie eens!
Volgens mij heb ik dit soort vragen trouwens vaker langs zien komen. Probeer de zoekfunctie eens!
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
LightRoom 2 bestaat pas kort, CS2 is intussen een 'oud' programma, nu wordt CS4 verkocht....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
heb hele site adobe doorgenomen. heb idd een plug in nodig, en die werkt dus alleen met cs 3. Leuk als al je geld in je camera is gegaan. Maar even stout rondkijken op internet...
Dank voor jullie hulp!
Dank voor jullie hulp!
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Dat gaat hem niet worden, ik zit met hetzelfde probleem. Er wordt geen RAWplugin meer gemaakt die geschikt is voor de D300 en CS2. Het enige wat je kun doen is de NEF's omzetten naar de "raw" van Adobe DNG, je kunt bij hun een gratis converter downloaden.
Met CS2 NEF's van een D300 openen gaat helaas niet lukken, en reken maar dat ik onderzoek heb gepleegd.
Jeroen
Met CS2 NEF's van een D300 openen gaat helaas niet lukken, en reken maar dat ik onderzoek heb gepleegd.

Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad natuurlijk knap waardeloos koop je een nieuwe camera en kun je gelijk geld uitgeven om de Nef's te openen
Ikzelf heb Capture NX2 maar aangeschaft is (vooral via internet) goedkoper dan CS-3 en bevalt verder goed.
Een volledige versie van Capture NX2 werd bijgeleverd maar was een 60 dagen versie, om uit te proberen kun je hem eerst ook downloaden.
Willem

Ikzelf heb Capture NX2 maar aangeschaft is (vooral via internet) goedkoper dan CS-3 en bevalt verder goed.
Een volledige versie van Capture NX2 werd bijgeleverd maar was een 60 dagen versie, om uit te proberen kun je hem eerst ook downloaden.
Willem