Hoi Snadaa,
van een plaatsgenoot maar eens uitgebreid commentaar. Daar gaan we:
1 leuke compositie maar staat inderdaad een klein beetje scheef. Te zien aan de bomenrand links
2 potentieel de topper uit je serie. Nu net niet omdat er zoveel voorgrond in beeld is. Die is ook nog eens helemaal volgesneeuwd dus leidt de aandacht flink af. Als je de camera wat omhoog gekanteld had was er minder voorgrond en meer lucht te zien geweest. Dan hadden de drie bomen ook mooier afgestoken en had je een hele mooie diagonale lijn in de foto gehad. Dit is echt (bijna

)een hele mooie plaat.
3 mooi laag standpunt en de zon mooi in beeld. De weg loopt ook leuk door de foto en neemt je ogen mee. Iets meer naar rechts en iets hoger genomen was de rechterberm van de weg uit de rechteronderhoek van de foto gekomen. Dat kijkt veel rustiger. Snap je?
4 in iedere serie zit een slechtste foto en die komen we hier tegen. Ik snap de bedoeling en de tak komt mooi uit de onderhoek van de foto maar je achtergrond is veel te druk. Maar dat had je zelf ook al wel gezien denk ik?
5 lekkere foto hoor. Mooi laag standpunt weer. Jammer dat er rechts op de foto niet zoveel gebeurd. Wellicht was dat anders/beter geweest als je even aan de andere kant van het water was gegaan? Had je ook nog wel die liggende bomen in je beeld op kunnen nenem.
6 Ook leuk maar de tak ligt de verkeerde kant op. Snap je hoe ik het bedoel? Had andersom moeten liggen, van dun naar dik.
Ik hoop dat je ziet dat ik alleen commentaar en tips heb gegeven op compositie en beeldopbouw. En da's ook een persoonlijk iets. Technisch zijn de foto's gewoon goed. Netjes belicht (best moeilijk met zon en sneeuw), scherp waar ze scherp moeten zijn. Dat deel heb je goed onder de knie zo te zien.
Laatste tip: denk eens na of je het eens bent met mijn tips en ga gewoon eens terug naar de lokaties van deze foto's. Maak ze dan nog eens en kijk thuis eens naar het verschil met de eerste opnames. Wie weet zie je iets wat je nu beter of mooier vind. Heb je toch weer wat geleerd!!
Succes.