Paarse gloed! waarom? (met foto)
Paarse gloed! waarom? (met foto)
Hoi,
vorige week met een fotomaatje erop uitgetrokken om wat avondfoto's te maken.
echter na het uploaden van wat foto's naar mijn pc zag ik toch een paarse gloed op bepaalde delen van de foto.
waar komt dit door? want door de zoeker zie ik het niet. (D80+ sigma 17-70)
en is dit softwarematig nog wat te verbeteren?
met vr gr
PS: Ik kan geen foto uploaden op dit moment want ik ben aan het werk.
vorige week met een fotomaatje erop uitgetrokken om wat avondfoto's te maken.
echter na het uploaden van wat foto's naar mijn pc zag ik toch een paarse gloed op bepaalde delen van de foto.
waar komt dit door? want door de zoeker zie ik het niet. (D80+ sigma 17-70)
en is dit softwarematig nog wat te verbeteren?
met vr gr
PS: Ik kan geen foto uploaden op dit moment want ik ben aan het werk.
Laatst gewijzigd door natuurfotograaf op wo jan 14 2009 10:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Paarse gloed! waarom?
Kun je misschien een voorbeeldje plaatsen, dan weten we waar we het over hebben.
Ik kan geen foto uploaden op dit moment want ik ben aan het werk. Maar ik zal vanavond er een uploaden.jpauwels schreef:Kun je misschien een voorbeeldje plaatsen, dan weten we waar we het over hebben.
maar hoe zou het kunnen dat er ineens paarse gloeden ontstaan? toch te lange sluitertijden?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik ben wel benieuwd naar die paarse gloed, maar loop niet vooruit op antwoorden zolang ik geen voorbeeld heb gezien. Dat is giswerk. Heeft dan ook geen zin daar op voorhand tijd in te steken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je bedoelt eigenlijk dat het vrij sloom is een vraag over een foto te stellen zonder de foto er bij te plaatsen.Léon Obers schreef:Ik ben wel benieuwd naar die paarse gloed, maar loop niet vooruit op antwoorden zolang ik geen voorbeeld heb gezien. Dat is giswerk. Heeft dan ook geen zin daar op voorhand tijd in te steken.
- Léon Obers
- Forumlid
Nou nee, niet persé.
Maar het is duidelijk uit een eerdere reactie door jjpauwels dat het makkelijker is eerst die foto te plaatsen zodat iedereen weet waarover we het hebben. Ondanks die hint en de mededeling daarna van de TS zelf dat hij daarom vanavond een foto zal plaatsen, dringt hij in zijn laatste reactie toch aan op voorhand daarop al een antwoord te willen hebben door opnieuw daarover vragen te stellen.
Alles zijn volgorde. Kun jij al een antwoord geven zonder voorbeeld?
Maar het is duidelijk uit een eerdere reactie door jjpauwels dat het makkelijker is eerst die foto te plaatsen zodat iedereen weet waarover we het hebben. Ondanks die hint en de mededeling daarna van de TS zelf dat hij daarom vanavond een foto zal plaatsen, dringt hij in zijn laatste reactie toch aan op voorhand daarop al een antwoord te willen hebben door opnieuw daarover vragen te stellen.
Alles zijn volgorde. Kun jij al een antwoord geven zonder voorbeeld?

-
- Moderator
- Contacteer:
Ik vermoed flare en/of witbalans.Léon Obers schreef:Kun jij al een antwoord geven zonder voorbeeld?
- Léon Obers
- Forumlid
Gissen dus. Misschien zijn het kleurrandjes rondom glimmende details en lampen 's avonds (het gaat om avondopnamen). Zullen we eerst maar afwachten?
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb 'm alLéon Obers schreef:Gissen dus. Misschien zijn het kleurrandjes rondom glimmende details en lampen 's avonds (het gaat om avondopnamen). Zullen we eerst maar afwachten?

Sorry natuurfotograaf, beetje melige bui. We gaan het zien als je jouw foto geplaatst hebt.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Paarse Erasmusburg is zoooooooo 2007Skippy schreef:Ik heb 'm alLéon Obers schreef:Gissen dus. Misschien zijn het kleurrandjes rondom glimmende details en lampen 's avonds (het gaat om avondopnamen). Zullen we eerst maar afwachten?![]()
Sorry natuurfotograaf, beetje melige bui. We gaan het zien als je jouw foto geplaatst hebt.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Léon Obers
- Forumlid
- Léon Obers
- Forumlid
Inmiddels is het erg laat in de avond (23.08 uur), ben nog zeer benieuwd. Wanneer ga je de foto uploaden?natuurfotograaf schreef: Ik kan geen foto uploaden op dit moment want ik ben aan het werk. Maar ik zal vanavond er een uploaden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hé natuurfotograaf, komt er nog wat van 

Excuses voor de late reactie,
Had nog niet eerder tijd gehad en eerlijk gezegd ook niet meer aan gedacht. maar bij deze dan do foto,
ik vind de horizon wat paarsig en de stenen op het wegdek.
Ook de vangrail is wat paarsig.
exif gegevens heb ik zo niet bij de hand. ik zit op mijn werk.

Had nog niet eerder tijd gehad en eerlijk gezegd ook niet meer aan gedacht. maar bij deze dan do foto,
ik vind de horizon wat paarsig en de stenen op het wegdek.
Ook de vangrail is wat paarsig.
exif gegevens heb ik zo niet bij de hand. ik zit op mijn werk.

Re: Paarse gloed! waarom? (met foto)
Ik denk dat het een witbalans probeleem is.
Maar er zijn vast meer mensen die er mere verstand van hebben dan ik dus die zullen me wel corrigeren als ik er naast zit.
Maar er zijn vast meer mensen die er mere verstand van hebben dan ik dus die zullen me wel corrigeren als ik er naast zit.