Welke fotoprinter zou jij kiezen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Gert Wagelaar

Welke fotoprinter zou jij kiezen?

Bericht door Gert Wagelaar » ma jan 05 2009 1:34 pm

Zoek een fotoprinter voor het formaat 10x15cm (briefkaart) tot 20x25cm (A4) die goede en houdbare fotos kan afdrukken tot een aanschafbedrag van circa 120 euro. Iemand hier die mij kan helpen met advies, en tip waar er een in de opruiming is.

Ciska

Re: Welke fotoprinter zou jij kiezen?

Bericht door Ciska » ma jan 05 2009 1:37 pm

Ik gebruik al jaren HP en ben daar altijd heel blij mee... doet perfect z'n werk.... ik ben één keer vreemd gegaan en had een canon, maar die heeft het geen week uitgehouden en snel weer naar HP

mikemix

Bericht door mikemix » ma jan 05 2009 1:45 pm

Het is hier Canon wat de klok slaat, MP610 en 9000pro, niks anders dan lof.
Perfecte printers die voor grafische toepassingen hoog scoren.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma jan 05 2009 1:48 pm

Ik ben na jaren HP-gebruik overgestapt op de Canon IP5300, ben zeer tevreden.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

satte

Bericht door satte » ma jan 05 2009 4:14 pm

Ik heb altijd Epson gehad, vorig overgestapt naar Canon IP4500, printer doet het perfect en het voordeel vind ik
dat deze aparte kleuren-inkttanks heeft.

Groeten Erik.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma jan 05 2009 4:27 pm

Ik heb altijd HP gehad, maar wel de duurdere Photosmarts en ik ben er heel tevreden over.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

HH nikon
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door HH nikon » wo jan 14 2009 1:17 pm

Als het alleen om "briefkaartformaat" gaat, kan ik je de Agfa Photo Printer AP2300 aanbevelen (ik zie net op de Agfa home page dat dit model er niet meer bijstaat. Wel nog een eenvoudigere AP1100 en een iets uitgebreidere AP2700).
Deze print op 10x15 cm middels het "sublimation dye" proces (3 kleurlagen + coating), dus geen inkjet! Blijven mooi kleurecht en door de coating zijn de foto's goed beschermd (vette vingerafdruk laat zich eenvoudig wegpoetsen zonder de foto te beschadigen). De printkwaliteit vind ik zeer goed (mooie kleur- en detailweergave, goede scherpte) zeker gezien de aanschafprijs van 55 euro.
Ik gebruik hem vooral om even een testafdrukje te produceren bij het maken van fotoboeken (geeft een prima weergave van de print zoals die ook in het uiteindelijke boek te zien zal zijn).
Ook gemakkelijk om snel even een afdrukje te maken voor iemand. Afdrukken mogelijk via pc, camera en rechtstreeks van kaart. Monitorscherm(pje) voor selecteren en eenvoudige bewerkingen (rode ogen, crop, verscherpen).
De kosten vallen reuze mee (vind ik); aanschaf 55 euro (Mediamarkt) en de afdrukken kosten 28 ct per stuk. Je koopt het speciale papier in één pakket met het printlint (42 euro voor 150 velletjes + afdruklint).
Een kennis heeft een vergelijkbare printer; de Canon Selphy. Ook die geeft goede resultaten maar was 2x zo duur (en gebruikt een gecompliceerd (storingsgevoelig?) papiertransportsysteem).
Grtz, Hans
No Guts No Glory!

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”