bibble pro 5 ?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
harry bul

bibble pro 5 ?

Bericht door harry bul » vr jan 16 2009 1:03 pm

Hallo waar zou ik bibble pro 5 kunnen kopen zou het graag willen gebruiken voor mijn D90 met nef.
Ik heb wel een versie 4.10 maar die ondersteund de D90 niet wel de D80 die ik eerst had was niet een originele versie .Niet dat dat mij wat uit zou maken (zeg ik eerlijk) maar wil ook wel de nieuwe versie die de D90 ondersteund kopen ook geen probleem.Wie o wie kan mij verder helpen?
Gebruik nu Lichtroom 2.2 maar is een hulpmiddel vergeleken met bibble pro.

Misschien iemand hierop het forum die dat weet?

met vriendelijke groeten, Harry Bul

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: bibble pro 5 ?

Bericht door Cees » vr jan 16 2009 1:20 pm

Hier misschien: http://bibblelabs.com/
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

george013

Bericht door george013 » vr jan 16 2009 4:46 pm

Volgens mij is Bibble Pro 5 nog niet uit.
George

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr jan 16 2009 4:53 pm

Dan heb je beslist de link niet gevolgd net voor jouw bericht.
Vriendelijke groet, Léon Obers

george013

Bericht door george013 » vr jan 16 2009 4:58 pm

Omdat ik zelf 4.10 heb, ben ik weer eens gaan kijken en heb het volgende gevonden op het Bibble-forum.

http://support.bibblelabs.com/webboard/ ... c&start=15

" Hi,
I am a D80 user and a great fan of non-metering older Nikon lenses. So I always shot Nef and I cannot live without Bibble.
I downloaded a few D90 Nef files from web. These were directly from camera, not modified by Capture NX or View NX. I opened the files as the other poster suggested from an editor, I used free version of TextPad, search and replaced D90 with D80 and saved the file. The saved D90 file can be opened by Bibble and the colors are perfect. I did this procedure on Windows XP.
Thanks. "

Zou betekenen dat er eigenlijk geen verschil zit in de bestandsstructuur van een D80 en D90. Alleen het naampje veranderen.
Ik heb zelf niets geprobeerd!

George

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr jan 16 2009 5:27 pm

Zo verwonderlijk is dat niet. Het lijkt me niet dat Nikon telkens totaal andere structuren voor bestanden gaat gebruiken bij elk nieuw cameramodel. De basis-structuur zal nauwelijks verschillen. Hooguit enkele tags specifiek voor een bepaalde grootte bestand en modelbenaming in het bestand, en misschien voor Nikon software aanvullende LUT-tabellen in de vorm van een icm profiel.
Vriendelijke groet, Léon Obers

harry bul

Bericht door harry bul » vr jan 16 2009 5:54 pm

Dus als ik het goed begrijp zou ik alleen de naam maar hoeven te veranderen ?
Of begrijp ik dat verkeerd als dat zo is leg het mij dan eens uit in het Nederlands.
Bij voorbaat dank.

groetn, Harry

george013

Bericht door george013 » zo jan 18 2009 10:48 am

Ik heb geen mail gekregen van nieuwe reacties dit draadje. Volgens de website van Bibblelabs wordt de ,uitgestelde, verkoop van Bibble 5 eind deze maand verwacht.
We will also commit to deliver a public preview version of Bibble 5 no later than the end of January 2009.
Harry, ik heb geen D90 maar een D80. Als ik in het bestand met een hex-editor D80 in D90 verander, kan ik het bestand niet meer lezen. Draai ik het terug, dan weer wel. Er wordt wel degelijk naar gekeken. Gewoon proberen.
Ik heb begrepen dat CS3 de D90 niet ondersteund. Kunnen anderen het ook uitproberen.

George

harry bul

Bericht door harry bul » zo jan 18 2009 11:06 am

Hallo George geen idee of CS3 de D90 onderteund ik gebruik nu lichtroom 2.2 (die ondersteund de D90 wel)maar ik vind lichtroom 2.2 lang niet zo goed als bibble pro.
Maar zolang ik geen bibble heb gebruik ik het wel maar niet met plezier.
Misschien doe ik ook wel iets niet goed in LR hoor zou kunnen geen idee eigenlijk.
Nou ja maar rustig even afwachten tot bibble pro 5.0 komt.

vriendelijke groeten, Harry

george013

Bericht door george013 » zo jan 18 2009 11:20 am

Harry, probeer het eens uit. Ik vind het ook interessant of de verschillen tussen verschillende camera's echte verschillen zijn.

George

harry bul

Bericht door harry bul » zo jan 18 2009 12:20 pm

Hallo George ik heb het inderedaad geprobeerd en zie daar ik kan mijn foto's uit de D90 gewoon
weer bewerken met bibble pro 4.10 geen enkel probleem .
Ik heb de hex-editor gedownload geinstalleerd foto ingeladen van de D90 veranderd naar D80
daarna opgeslagen en ingeladen in bibble pro en het werkt weer als vanouds.
bedankt voor de tip is even wat meer werk maar ik kan in ieder geval mijn nef weer bewerken met bibble.
En dat is toch echt stukken beter dan LR 2.2 nogmaals hartelijk dank.

vriendelijke groeten, Harry

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”