Afscheid van het laatste ijs

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Myriad

Afscheid van het laatste ijs

Bericht door Myriad » za jan 17 2009 11:55 pm

Aan het eind van de middag nog even snel naar buiten voor dit idee.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Het zijn pseudo-HDR's; de NEF is ingelezen in PhotoMatix (vandaag voor het eerst mee gewerkt; ik ben verkocht :shock:)
:!: Trouwens; eerst (matig) HDR en daarna omzetten in Capture NX levert voor zwart-wit (filter) fraaie resultaten op.

DoorD8(0)

Re: Afscheid van het laatste ijs

Bericht door DoorD8(0) » zo jan 18 2009 12:54 am

Nr 2 is erg mooi!

Grtz Dirk

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jan 18 2009 2:48 am

Doe mij maar nr 1. Maar dan met iets meer ruimte aan de bovenzijde. Heel fraai verder.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo jan 18 2009 8:52 am

Ik vind het niet geslaagd. Nu ben ik absoluut geen HDR-fan en zijn de geslaagde HDR-bewerkingen (want dat zijn het, geen foto's) op dit forum naar mijn mening op de vingers van 1 hand te tellen.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » zo jan 18 2009 10:15 am

De eerste is in mijn ogen wel geslaagd. Bij de 2e lijkt het wel of je met de dodge tool door de huizen bent gegaan maar net iets teveel van het goede gegeven hebt.

Veganpix

Bericht door Veganpix » zo jan 18 2009 10:37 am

De eerste vind ik mooi qua compo en belichting. De tweede komt door de kleur van de huizen onnatuurlijk over. Vind die compo ook niet mooi, misschien panorama van maken.

Tigger

Bericht door Tigger » zo jan 18 2009 10:42 am

Foto 1 vind ik heel mooi, foto twee is idd overdone. Vind zelf HDR foto's heel mooi, hoop er zelf binnenkort ook mee aan de slag te kunnen, maar de realiteit van de foto moet wel aanwezig blijven.
Dat is in foto 1 het geval in foto 2 niet.

Groetjes Tigger

DoorD8(0)

Bericht door DoorD8(0) » zo jan 18 2009 1:02 pm

Tigger schreef:Vind zelf HDR foto's heel mooi, hoop er zelf binnenkort ook mee aan de slag te kunnen, maar de realiteit van de foto moet wel aanwezig blijven.
Dat is in foto 1 het geval in foto 2 niet.
Het idee van HDR is volgens mij om overdreven details qua lichtval en details uit divers opnames bij elkaar te brengen, en zal dus zo goed als nooit reëel zijn.
De meeste "HDR-creators" gaan helemaal overboard met kleur welk het gros van pc gebruikers boeid, kijk maar naar de Windows achtergrond met chemischgroen gras en knalblauwe hemel , niet mooi maar op miljoenen pc's 1e keus.

Maar goed ieder zn mening :)

Tigger

Bericht door Tigger » zo jan 18 2009 2:44 pm

DoorD8(0), helemaal eens ben ik het niet met je. Ik vind dat je bij een echt goede HDR foto nog wel het idee hebt, dat je naar een foto kijkt, dat is bij foto 1 het geval, foto 2 heb ik meer het idee dat je naar een tekening kijkt, i.p.v. naar een foto. Maar goed ben zelf nog maar net begonnen met fotograveren en heb me zelf nog niet gewaagd aan HDr, dus misschien zit ik er wel volledig naast :mryellow:

Groetjes Tigger

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”