Voor dit draadje in een taalcorrectie epos vervalt even mijn idee bij de Sigma 50mm 1.4.
Normaal gesproken gebruik ik alleen Nikon lenzen, echter, ik kwam op Nikoncafe de volgende testfoto's tegen van de Sigma, en ik moet zeggen, die zien er geheel niet slecht uit, in tegendeel.
Zie een aantal foto's gemaakt met deze lens.
http://www.nikoncafe.com/vforums/showth ... p?t=205210
In dit draadje wordt deze lens vergeleken met de Nikkor NOCT, waarvan hier wat testfoto's.
http://www.nikoncafe.com/vforums/showth ... p?t=203259
Van de foto's die ik tot nu toe gezien heb en gemaakt zijn met de Nikon 50mm 1.4 AFS lens ben ik niet erg onder de indruk, vooral de onaantrekkelijke onscherpte. Dit lensje zal ik dus niet aanschaffen, eerder de Sigma.
Prachtig stuk glas !!!! --> Sigma 50/1.4
Re: Prachtig stuk glas !!!! --> Sigma 50/1.4
Brenzef schreef: Van de foto's die ik tot nu toe gezien heb en gemaakt zijn met de Nikon 50mm 1.4 AFS lens ben ik niet erg onder de indruk, vooral de onaantrekkelijke onscherpte. Dit lensje zal ik dus niet aanschaffen, eerder de Sigma.
Welke onaantrekkelijke onscherpte bedoel je? Verloop van scherpte, niet scherp, onscherpte door beweging.....?
Hier in ieder geval een paar opnames die niets te wensen overlaten qua detail -scherpte http://www.pbase.com/cameras/nikon/nikkor_af_s_50_14g
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik bedoel de zachte achtergrond, niet het verloop, bokeh dus....
Ondertussen ook de Sigma gekocht. Hiervoor had ik de Nikon 1.8d. Omdat ik die lens zoveel gebruikte wilde ik wel eens een 50mm proberen die nog lichtsterker was. Mijn persoonlijke ervaring met de Sigma in tegenstelling tot de Nikon 1.8D is dat de Sigma vanaf 1.4/1.8 erug mooie plaatjes schiet. Vond ik trouwens ook van de Nikon 1.8.... Vind zelf dat je met de Sigma het onderwerp nog net iets mooier en makkelijker kan isoleren. Voor de rest voelt de Sigma erg degelijk en professioneel aan.
Ook de Af van de Sigma is erg snel en trefzeker. Las veel over bf en ff maar heb hier totaal geen last van. Thuis ook een testje gedaan met zo'n test focus A4tje waaruit bleek dat de Sigma het goed deed.
Oja en voor wat betreft het formaat van de Sigma: Wel wat groter maar zeker niet onhandig. Blijft in mijn ogen een kleine lens. Voor de rest vind ik de filtermaat van 77mm ook handig ivm het uitwisselen van filters (veel lensen hebben de 77mm maat).
Ook de Af van de Sigma is erg snel en trefzeker. Las veel over bf en ff maar heb hier totaal geen last van. Thuis ook een testje gedaan met zo'n test focus A4tje waaruit bleek dat de Sigma het goed deed.
Oja en voor wat betreft het formaat van de Sigma: Wel wat groter maar zeker niet onhandig. Blijft in mijn ogen een kleine lens. Voor de rest vind ik de filtermaat van 77mm ook handig ivm het uitwisselen van filters (veel lensen hebben de 77mm maat).
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
@Luxer: mooi te lezen. Het is in mijn ogen de beste 50mm die je voor een normale hoeveelheid geld kan kopen voor je Nikon DSLR... Jammer dat Nikon niet zoiets weet te produceren; wat ik tot nu toe gelezen heb over de nieuwe AF-S 50mm f/1.4G ligt niet in lijn met wat ik verwacht had!
Ik heb naar lezen van dit topic vandaag een Sigma 50/1.4 gekocht bij Foka
Was de laatste daar
Heb wat foto's gemaakt in de winkel en alles werkte zoals het hoorde
Ik denk dat ik erg blij ben
Oja ik heb sinds een week een D300 met een 18-200VR (zgan gekocht in de UK)
Was de laatste daar
Heb wat foto's gemaakt in de winkel en alles werkte zoals het hoorde
Ik denk dat ik erg blij ben

Oja ik heb sinds een week een D300 met een 18-200VR (zgan gekocht in de UK)