Panorama van Brienenoordbrug

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Panorama van Brienenoordbrug

Bericht door George Fennes » zo okt 19 2008 2:01 pm

Mike schreef: Toch zie ik ook iets wat beter is, de vertekening links en rechts.....
Daar heb je wel een punt Mike, alhoewel ik de vertekening niet storend vind.
Maar als we de positieve punten uit beide platen zouden combineren, zouden we de perfecte Pano hebben.
Dus Martijn er valt altijd nog iets bij te leren :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

robn

Bericht door robn » zo okt 19 2008 3:23 pm

Beetje flauw hoor, al deze opmerkingen...... :(

Nadat ik diverse pano's van Martijn gekocht had (ik geloof dat hij van de opbrengst zijn D300 gekocht heeft) werd ik ook geinspireerd om pano's te gaan maken.
Vorige week heb ik dan ook mijn eerste pano's hier op het forum gezet.
Martijn stuurde mij toen per PB-tje zijn pano van de Brienenoordbrug - die hij bijna in mijn achtertuin heeft gemaakt - met de mededeling "bijna net zo mooi als die van mij".

Vandaar dus mijn reactie op zijn topic :lol: :lol: :lol:

MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MARS » zo okt 19 2008 4:28 pm

Hallo Robn,

In ieder geval prachtig dat je geïnspireerd bent door Martijn. Dat is ook de bedoeling van dit forum. Van elkaar inspiratie opdoen en uit de opmerkingen die je krijgt leren.
Maar als je een bijna dezelfde foto op het forum plaatst daag je de mensen uit om te vergelijken (en, ik denk, ook jezelf uitdaagt). Inderdaad is het te makkelijk om alleen te zeggen dat de foto niet mooi is, je moet er ook een motivatie bij noemen. Ik vind jouw versie in vergelijking met die van Martijn minder en dan bedoel ik de sfeer die de foto oproept. Kijk eens naar de kleuren in de lucht bij die van Martijn. Het diepe blauw contrasteert mooi met het gele licht van de straatverlichting, bij jouw versie mis ik dat, hij oogt flets. Als je de foto iets later maakt dan wordt de lucht vanzelf donkerder. Werken met een ISO waarde van 200 en een diafragma van 8 of 11 geeft de beste resultaten. En maak meerdere foto's op verschillende tijdstippen je ziet dan mooi op de foto's hoe snel het licht (kleur) veranderd. Probeer ook eens te spelen met de belichtingscorrectie. Iets onderbelichten geeft in de avond mooiere beelden op. Dit zijn wat tips n.a.v. deze foto.
In ieder geval bezig ben je bezig met een mooie hobby. Ik zie graag je volgende resultaten hier op het forum verschijnen.

Groet,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jan 19 2009 5:17 pm

Rob,

Zie nu pas dat je hier een panorama bijgezet hebt :) Hij lijkt bijna hetzelfde denk ik. Hij is mooi hoor, misschien kan ie iets meer contrast en verzadiging gebruiken en bij het resizen iets verscherpen. Maar ik moet zeggen dat hij prachtig is. Leuk dat je geinspireerd bent geraakt aan de foto's die ik bij jullie geleverd heb :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Say cheese

Bericht door Say cheese » ma jan 19 2009 5:26 pm

Super mooie foto. Ben benieuwd naar wat er nog komen gaat.

DoorD8(0)

Bericht door DoorD8(0) » ma jan 19 2009 7:06 pm

i.d.d. een prachtige foto! meer , meer !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”