Een heel jong fotomodel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Een heel jong fotomodel

Bericht door Riemke » vr jan 16 2009 10:56 pm

Vanavond geboren en morgenmiddag mag ik dus mijn jongste fotomodel ooit gaan fotograferen voor zijn geboortekaartje.
Alles staat standby. Ik denk de mooiste resultaten te kunnen maken met de 50 mm en de 85 1.4. Flitsen hoeft waarschijnlijk niet en doe ik zo nodig indirect i.c.m. de SU-800 en de SB-800 off-camera. Het moeten foto's worden in de trant van www.schattekus.nl
Iemand nog bruikbare tips voor me? :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dennis71

Re: Een heel jong fotomodel

Bericht door Dennis71 » za jan 17 2009 10:03 am

Leuke opdracht, gefeliciteerd.
Heb verder geen tips eigenlijk, misschien gabees?!

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za jan 17 2009 10:12 am

Heb je wat meer info Riemke ? Moet het een "gezellige" baby foto worden met mooie roze wangetjes en broertjes en zusjes erbij? of meer een wat stijlvollere sepia / zwart wit - en profil foto ?

Ik heb zelf altijd wel mooie resultaten gekregen door zonder flits maar bij het raam te gaan staan, Diafragma opengooien om te isoleren en de een foto van opzij. Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za jan 17 2009 10:48 am

Nee, geen broertjes/zusjes, het is het eerste kindje. Ik heb verder nog weinig info, w.b. uitvoering, kleur/zwart-wit etc., dat hoor ik vanmiddag. De enige info die ik heb is dat het kaartje moet worden zoals op de website die ik in mijn openingspost genoemd heb.
Ik wil inderdaad proberen om met invallend licht te fotograferen. Details met een kleine scherptediepte lijken me ook heel mooi voor zoiets.

Tja, tijdje (18 jaar :D ) al niet meer gedaan, babyfoto's.............en destijds had ik niet de apparatuur die ik nu tot mijn beschikking heb.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za jan 17 2009 12:38 pm

Over het algemeen zie je best veel sephia of zw foto's van baby's. Ik weet het niet zeker maar voor mij zou een reden zijn als het kindje veel vlekken of krassen (ze zijn nogal ongecontroleerd) in het gezichtje heeft het omzetten naar sepia het allemaal wat camoufleert.

Mika was bijvoorbeeld enorm rood vlak na de geboorte. Als ik nu terugkijk naar die foto's dan ziet het er niet uit om af te laten afdrukken (sorry Mika :)) Als ik het destijds had willen doen had ik op zeker voor sepia gegaan.

Ik denk dat je even moet kijken hoe alles eruit ziet en alvast jezelf bedenkt dat als het er nogal gevlekt uitziet dit met sepia of zw goed toonbaar te maken is.

Suc6 in ieder geval. mag je het resultaat hier laten zien ? ben benieuwd

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo jan 18 2009 11:34 am

De foto's worden door het bedrijf wat de kaartjes maakt omgezet naar sepia, foto's moeten in kleur aangeleverd worden.
Die kleintjes zitten zeker in het begin wel onder de krassen van hun scherpe nageltjes, dus ik heb hier en daar in de kleurenversie wel wat geretoucheerd. Het was al wat later op de middag dus ik heb uiteindelijk wel wat gelitst, maar allemaal indirect en draadloos :D Het was de eerste keer dat ik de SU-800 gebruikte. Ik heb net de foto's op DVD gezet voor paps en mams en ga die zo even langsbrengen.
Ik heb wat afgewisseld tussen en-face en en-profil en tevens wat detailfoto's.Missie is wel geslaagd, ik had een voorbeeldig model :D
Als ik toestemming heb hier een paar foto's te plaatsen doe ik dat wel.

mikemix

Bericht door mikemix » zo jan 18 2009 12:04 pm

Sluit me aan bij de tips van a90.
Riemke, jou kennende ga je niet over één nacht ijs (goed voorbereide research gedaan)
vraag naar de voorkeur van de klant/kennis en in combi met 50/1.4 en/of 85/1.4 (die ik ook gekozen zou hebben)
gaat het helemaal goed komen.
Succes!

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma jan 19 2009 11:30 pm

Vandaag via sms de eerste reactie van de kersverse paps en mams ontvangen, nadat ik gisteren de CD met foto's had afgeleverd. Ze waren er heel erg blij mee. Foto's zijn inmiddels verstuurd naar het bedrijf dat de kaartjes gaat maken. Waarschijnlijk zijn de kaartjes woensdag of donderdag klaar. Ik ben erg benieuwd, want ik weet niet welke foto's ze geselecteerd hebben voor het kaartje, dus voor mij is het ook een verrassing :D

Deze zullen ze waarschijnlijk wel gebruiken, want die vonden ze op de camera al prachtig. Wellicht een beetje cliché, maar zo'n foto wilden ze graag.

Afbeelding

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di jan 20 2009 8:07 am

Mooie foto hoor Riemke. niks mis mee en cliché's bestaan wat mij betreft niet bij jonge ouders

mikemix

Bericht door mikemix » di jan 20 2009 8:59 am

Absoluut een mooie foto.
Fraai belicht in de juiste sfeer.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za jan 24 2009 8:15 pm

Wat foto's en het eindresultaat heb ik bij de fotopresentaties neergezet: Tijn een nieuwe wereldburger :D

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=15601
Laatst gewijzigd door Riemke op za jan 24 2009 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za jan 24 2009 8:18 pm

Deze is heel fraai, Riemke!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie