D40x nieuwe standaardlens
D40x nieuwe standaardlens
Dag, Ik ben in bezit van een D40x met een standaard lens en een 50 mm lens. Ondanks dat ik zelf scherp moet stellen ben ik weg van mijn 50 mm lens! Nu wil ik graag een lichtsterke standaard lens kopen. Ik kom uit op een Tamron 17-50 f 2.8.
Ik fotografeer graag binnenshuis zonder flits. Meestal fotografeer ik mijn kinderen, mijn hobby resultaten voor mijn blog. (Quilts en andere frobelwerk) en mijn echtgenoot als hij met zijn band speelt. Dat laatste vind ik nog erg moeilijk overigens. Als ik ga wandelen met mijn hond neem ik meestal mijn camera mee voor als ik onderweg iets moois tegenkom.
Aangezien ik op dit forum heel veel over lensen lees, zoek ik wat bevestiging van mijn bevindingen voordat ik er een ga kopen. Ik hoop dat mijn vraag volledig is,ben nieuw op dit forum.
Ik fotografeer graag binnenshuis zonder flits. Meestal fotografeer ik mijn kinderen, mijn hobby resultaten voor mijn blog. (Quilts en andere frobelwerk) en mijn echtgenoot als hij met zijn band speelt. Dat laatste vind ik nog erg moeilijk overigens. Als ik ga wandelen met mijn hond neem ik meestal mijn camera mee voor als ik onderweg iets moois tegenkom.
Aangezien ik op dit forum heel veel over lensen lees, zoek ik wat bevestiging van mijn bevindingen voordat ik er een ga kopen. Ik hoop dat mijn vraag volledig is,ben nieuw op dit forum.
Laatst gewijzigd door lucy op ma jan 19 2009 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D40x nieuwe standaardlens
Lucy,
De Tamron 17-50 is er in een oude en een nieuwe variant, in de lopp van vorig jaar is er eentje uitgekomen die ook autofocus heeft met de D40x. Als je er eentje koopt, zorg er dan wel oor dat je de nieuwe variant hebt.
Voor de rest is het een prima lens, kun je prima mee voor de dag komen.
De Tamron 17-50 is er in een oude en een nieuwe variant, in de lopp van vorig jaar is er eentje uitgekomen die ook autofocus heeft met de D40x. Als je er eentje koopt, zorg er dan wel oor dat je de nieuwe variant hebt.
Voor de rest is het een prima lens, kun je prima mee voor de dag komen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Dank je Roelof,
Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.
Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als je op donkere plekken foto's wilt maken, moet je aan 2 kanten verbeteren. De camera moet in staat zijn op met hogere ISO's toch minder ruis te hebben. Een andere kant heb je goed en lichtsterk glas nodig.
Hans, Ik moet ergens mee beginnen. Als ik het fotograferen meer onder de knie heb weet ik meer wat ik wil. Tot nu toe geniet ik erg van het fotograferen. Door er veel over te lezen probeer ik te leren. De D40x heeft voor mij nog genoeg uitdagingen. Ondanks de ruis op de hoge iso waarden heb ik toch leuke foto's kunnen maken van een optreden. De sfeer is er goed opgekomen. (hoewel voor die ene leuke foto heel wat foto's gemaakt zijn
) Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Minder goed dan je 50 mm, maar ik kom doorgaans aardig uit met F2.8 glas. Pubs zijn natuurlijk wel erg donker...lucy schreef:Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De Tamron lijkt mij een prima keus!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hoi Lucy,
Mijn dochters en ik hebben alle drie de Tamron George 17-50mm 2.8
Ik heb hem zonder scherpstelmotor (die was er toen nog niet) en mijn dochters hebben hem met scherpstelmotor.
Wij zijn er alle drie laaiend enthousiast over.
Je zal er zeker geen spijt van hebben.
Groetjes George
Mijn dochters en ik hebben alle drie de Tamron George 17-50mm 2.8
Ik heb hem zonder scherpstelmotor (die was er toen nog niet) en mijn dochters hebben hem met scherpstelmotor.
Wij zijn er alle drie laaiend enthousiast over.
Je zal er zeker geen spijt van hebben.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik hem in mijn bezit heb zal ik een foto maken en uitzoeken hoe ik hem hier kan plaatsen! 

Het is inderdaad heel donker in een pub. Ik ga nog wat oefenen met de instellingen.Roelof schreef:Minder goed dan je 50 mm, maar ik kom doorgaans aardig uit met F2.8 glas. Pubs zijn natuurlijk wel erg donker...lucy schreef:Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.