D40x nieuwe standaardlens

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
lucy

D40x nieuwe standaardlens

Bericht door lucy » ma jan 19 2009 3:09 pm

Dag, Ik ben in bezit van een D40x met een standaard lens en een 50 mm lens. Ondanks dat ik zelf scherp moet stellen ben ik weg van mijn 50 mm lens! Nu wil ik graag een lichtsterke standaard lens kopen. Ik kom uit op een Tamron 17-50 f 2.8.
Ik fotografeer graag binnenshuis zonder flits. Meestal fotografeer ik mijn kinderen, mijn hobby resultaten voor mijn blog. (Quilts en andere frobelwerk) en mijn echtgenoot als hij met zijn band speelt. Dat laatste vind ik nog erg moeilijk overigens. Als ik ga wandelen met mijn hond neem ik meestal mijn camera mee voor als ik onderweg iets moois tegenkom.
Aangezien ik op dit forum heel veel over lensen lees, zoek ik wat bevestiging van mijn bevindingen voordat ik er een ga kopen. Ik hoop dat mijn vraag volledig is,ben nieuw op dit forum.
Laatst gewijzigd door lucy op ma jan 19 2009 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D40x nieuwe standaardlens

Bericht door Roelof » ma jan 19 2009 3:47 pm

Lucy,

De Tamron 17-50 is er in een oude en een nieuwe variant, in de lopp van vorig jaar is er eentje uitgekomen die ook autofocus heeft met de D40x. Als je er eentje koopt, zorg er dan wel oor dat je de nieuwe variant hebt.
Voor de rest is het een prima lens, kun je prima mee voor de dag komen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

lucy

Bericht door lucy » ma jan 19 2009 5:31 pm

Dank je Roelof,
Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma jan 19 2009 6:35 pm

Als je op donkere plekken foto's wilt maken, moet je aan 2 kanten verbeteren. De camera moet in staat zijn op met hogere ISO's toch minder ruis te hebben. Een andere kant heb je goed en lichtsterk glas nodig.

lucy

Bericht door lucy » ma jan 19 2009 6:49 pm

Hans, Ik moet ergens mee beginnen. Als ik het fotograferen meer onder de knie heb weet ik meer wat ik wil. Tot nu toe geniet ik erg van het fotograferen. Door er veel over te lezen probeer ik te leren. De D40x heeft voor mij nog genoeg uitdagingen. Ondanks de ruis op de hoge iso waarden heb ik toch leuke foto's kunnen maken van een optreden. De sfeer is er goed opgekomen. (hoewel voor die ene leuke foto heel wat foto's gemaakt zijn :D ) Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma jan 19 2009 7:14 pm

lucy schreef:Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.
Minder goed dan je 50 mm, maar ik kom doorgaans aardig uit met F2.8 glas. Pubs zijn natuurlijk wel erg donker...
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jan 20 2009 1:16 am

De Tamron lijkt mij een prima keus!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » di jan 20 2009 1:28 pm

Hoi Lucy,

Mijn dochters en ik hebben alle drie de Tamron George 17-50mm 2.8
Ik heb hem zonder scherpstelmotor (die was er toen nog niet) en mijn dochters hebben hem met scherpstelmotor.
Wij zijn er alle drie laaiend enthousiast over.
Je zal er zeker geen spijt van hebben.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

lucy

Bericht door lucy » di jan 20 2009 3:41 pm

Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik hem in mijn bezit heb zal ik een foto maken en uitzoeken hoe ik hem hier kan plaatsen! :D

lucy

Bericht door lucy » di jan 20 2009 3:43 pm

Roelof schreef:
lucy schreef:Is deze lens ook goed te gebruiken voor het fotograferen van een bandje? Meestal in pubs.
Minder goed dan je 50 mm, maar ik kom doorgaans aardig uit met F2.8 glas. Pubs zijn natuurlijk wel erg donker...
Het is inderdaad heel donker in een pub. Ik ga nog wat oefenen met de instellingen.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”