01.

02.

03.

04.

Dank je.... grappig dat je dat zegt.. ik hoor het vaker en ben dan heel benieuwd wat dat dan is!Dennis71 schreef:Mooi zeg! Het is ook in deze serie weer te zien dat ze van jou komen.
Mee eens, met goed gebruik van het licht. Toch ben ik kritisch.Dennis71 schreef:Veel met fruit en stillevens. Oog voor detail
Dank je wel!Skippy schreef:Mee eens, met goed gebruik van het licht. Toch ben ik kritisch.Dennis71 schreef:Veel met fruit en stillevens. Oog voor detail
Foto
1) achtergrond te onrustig
2) hier had ik de scherpte graag meer voor in het beeld gezien, rechts leidt nu af
3) vlak beeld, werkt alleen met echte scherpte. Ik had voor meer spanning het vorkje dwars gelegd zodat je tegen de tanden aankijkt. Waarom f3,5 en 1/100?
4) mist ook echte scherpte, waarom f2,5 en 1/50?
Gabees schreef: foto 1: tja dat is denk ik smaak, mij stoort het helemaal niet.
Zo is het en het is jouw foto![]()
foto 2: kan ik inkomen, dacht er al aan, voordat je dat schreef om 'm misschien nog iets verder te croppen, zodat die voorste aardbei eraf valt.
Waarom niet bord bij opname een slag draaien zodat die aardbei vol in beeld ligt? Die aardbei rechts valt er dan af detoneert toch een beetje qua lichtheid.
foto 3: niet aan gedacht om het vorkje anders te leggen (voor de volgende keer). f3,5 omdat ik graag beperkte scherpte wilde...
Als je het vorkje anders legt werkt de beperkte scherptediepte wel omdat je scherpteonderwerp dan groter is.
foto 4: zelfde reden. Echte scherpte ligt op de aardbei, maar is minimaal..
OK, dat kan