Wat is Urban ???

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Wat is Urban ???

Bericht door jettiny » di jan 20 2009 10:50 pm

Beste mensen, ik zie vele fotografen het hebben over Urban, maar wat is het dan. :oops:
Ik probeer duidelijkheid te krijgen middels de zoekfunctie, maar ik zie geen rode draad in Urban.
Kan iemand dat uitleggen aub. :)

vr gr

Roelof
Clublid
Clublid

Re: Wat is Urban ???

Bericht door Roelof » di jan 20 2009 11:10 pm

Urban of Urban Exploring is het fotograferen van vervallen gebouwen. Dat is de korte omschrijving.

De lange omschrijving vind je hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Urban_exploring
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » di jan 20 2009 11:21 pm

Oke, helemaal duidelijk nu.
Dank je Roelof.

vr gr Tiny

Frederix

Bericht door Frederix » di jan 20 2009 11:44 pm

Roelof schreef:Urban of Urban Exploring is het fotograferen van vervallen gebouwen. Dat is de korte omschrijving.

De lange omschrijving vind je hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Urban_exploring
Het gaat om leegstaande vervallen gebouwen. Niet alleen vervallen gebouwen, ook gewoon van leegstaande, niet vervallen gebouwen. Niet alleen gebouwen, maar ook bv industrie-installaties die niet meer in gebruik zijn.

Waar vallen leegstaande schuren, stallen en boerderijen onder? Urban Exploration (Urbex), Rural Exploration (Rurex)? :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”