firmware-update
firmware-update
Ik wil graag mijn camera updaten... Maar geen flauw idee hoe het werkt.
Volgens de tekst moet ik ook eerst een ander update uitvoergen
Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit op de juiste manier kan uitvoeren..
Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit op de juiste manier kan uitvoeren..
NAS Buikpijn
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: firmware-update
Welke camera heb je?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Nicole,
Nikon heeft de complete procedure op het web gezet:
http://www.nikon-euro.com/kdb/en/2008/2 ... l_ABF.html
Groeten, Gijs
Nikon heeft de complete procedure op het web gezet:
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Nicole schreef:Ik wil graag mijn camera updaten... Maar geen flauw idee hoe het werkt.
Het staat mi uitzonderlijk duidelijk op de nikonsite.
Kort:
Bestand downloden en uitpakken ((krijg je 2 bestanden een *A*.bin en een *B*.bin).
Een Geheugenkaartje in de camera formateren en vervolgen eerste de *A.*.bin in de root pop dat kaartje plaatsen (via de comp/kaartlezer).
Kaartje in de camera, aanzetten en Firmware in het setup-menu kiezen.
Verder even uit geheurgen: camera ziet zelf de updat en vraagt of je die wilt installeren.
Klik OK (zeker weten dat de accu vol is of je een externe voeding hebt aangesloten? Een afgebroken firmware update wil je niet meemaken).
Camerea weer uit enzo en dezelde andelingen nu voor de *B*.bin uitvoeren ... klaar.
Willem.
Wat een duidelijke uitleg zeg.
Helemaal super !
bedankt ga gelijk aan de slag.
Helemaal super !
bedankt ga gelijk aan de slag.
NAS Buikpijn
Eh overigens... is dit de juiste
enne welke moet ik er nu eerst opzetten..
Wil het natuurlijk wel zeker weten dat ik het goed doe.
Want anders verpest ik misschien de camera.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... cz02NDgmcF
enne welke moet ik er nu eerst opzetten..
Wil het natuurlijk wel zeker weten dat ik het goed doe.
Want anders verpest ik misschien de camera.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... cz02NDgmcF
NAS Buikpijn
Verise 1.10 is de meest recente. Controleer eerst welke versie in de camera zit. Dan zit je meteen in het goede deel van het menu.
Voer dan de update A uit , daarna B. Vergeet niet om na update van A het kaartje weer te formatteren in de camera.
De updates moeten vanaf een maagdelijk schoon kaartje worden uitgevoerd, vandaar het formatteren.
Lees de teksten zorgvuldig, desnoods hardop, en voer uit in de aangegeven volgorde. Druk eventueel af op papier en streep aan wat je hebt gedaan. Wees niet bang, maar neem er wel de tijd voor.
Succes!
Groet Hans
Voer dan de update A uit , daarna B. Vergeet niet om na update van A het kaartje weer te formatteren in de camera.
De updates moeten vanaf een maagdelijk schoon kaartje worden uitgevoerd, vandaar het formatteren.
Lees de teksten zorgvuldig, desnoods hardop, en voer uit in de aangegeven volgorde. Druk eventueel af op papier en streep aan wat je hebt gedaan. Wees niet bang, maar neem er wel de tijd voor.
Succes!
Groet Hans
Dank je Hans, Ik heb het nog steeds niet gedaan.
De rede is dat er bij staat dat je niet met je usb-kabel kunt uploaden.
Heb helaas geen cardreader in mijn pc zitten.

De rede is dat er bij staat dat je niet met je usb-kabel kunt uploaden.
Heb helaas geen cardreader in mijn pc zitten.

NAS Buikpijn
-
- Forumlid
De D300 en dan niet kunnen uploaden met je usb kabel? Waar zou dat staan?Nicole schreef:De rede is dat er bij staat dat je niet met je usb-kabel kunt uploaden.
Het kan wel degelijk met je usb kabel.
zie deze uitgebreide handleiding van NIKON
De firmware kan naar de geheugenkaart van de camera worden gekopieerd door de computer rechtstreeks op de camera aan te sluiten met behulp van de USB-kabel of door de geheugenkaart te verwijderen uit de camera en vervolgens in een kaartlezer te plaatsen.
Stapsgewijs:
Volledige tekst Nikon:
zie punt 3 Vergeet in het menu niet "Mass Storage" aan te geven, naderhand weer terugzetten (zie pag 225 handleiding)
Snelhandleiding voor het downloaden en installeren van deze firmware-update
Zet de camera aan. Gebruik de lichtnetadapter of een volledig opgeladen batterij. Microdrives kunnen niet worden gebruikt om deze firmware-update uit te voeren.Als de gedownloade firmware naar een CompactFlash-geheugenkaart wordt gekopieerd, dient u de Lexar Media JumpShot-USB-kabel niet te gebruiken. De update van de D300-firmware wordt anders mogelijk niet correct uitgevoerd.
1. Download de software en pak het firmwarebestand uit.
2. Formatteer een goedgekeurde geheugenkaart in de camera.
3. Sluit de camera aan op de computer (in de USB-stand MSC Mass Storage) of gebruik een geheugenkaartlezer.
4. Kopieer slechts één van de gedownloade bestanden 'A3000110.bin' (A-firmware) of 'B3000110.bin' (B-firmware) naar het hoogste niveau van de geheugenkaart. Kopieer niet beide bestanden tegelijk naar de kaart.
5. Koppel de camera los van de computer (als u een geheugenkaartlezer gebruikt, plaatst u de geheugenkaart in de camera).
6. Zet de camera aan, druk op de MENU-knop, selecteer het setup-menu en selecteer Firmware-versie.
7. Selecteer Update en volg de instructies op de cameramonitor. Zet de camera niet uit tijdens de update.
8. Wanneer een bericht wordt weergegeven waarin wordt vermeld dat de update is voltooid, zet u de camera uit.
9. Herhaal stap 2 tot en met 8 om de tweede firmware-update uit te voeren.
10. Formatteer de geheugenkaart opnieuw.
11. Zet de camera weer aan om te controleren of de firmware-update correct is uitgevoerd.
In de stand "set up USB: MSC Mass Storage" verschijnt de camera als verwisselbaar medium of zoiets op de computer. Nadat je het update bestand gekopieerd hebt moet je de camera dan ook eerst "veilig verwijderen" pas daarna de usb kabel losnemen. Die andere stand ( MP MTP/PTP) is makkelijk om foto's over te brengen, dan hoef je je hier niet druk over te maken.
Succes!
Groet Hans
Succes!
Groet Hans
Oke nog even een vraagje.. Ik die dat ik A1.01 en B 1.00 in mijn camera heb staan
Ik de gebruiksaanwijzing zag ik dat ik minstens 1.03 moet hebben
Download ik dan wel de juiste ? of moet ik nu eerst 1.03 downloaden ?
En het bestand wat ik heb gedownload is 1.10
Download ik dan wel de juiste ? of moet ik nu eerst 1.03 downloaden ?
NAS Buikpijn
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Je hebt het goede bestand gedownloadNicole schreef:Oke nog even een vraagje.. Ik die dat ik A1.01 en B 1.00 in mijn camera heb staan
Download ik dan wel de juiste ?
Voor D300 is het:
F-D300-V110W.exe (1.57 MB)
Bevat de volgende bestanden:
A3000110.bin - A--firmware versie 1.10
B3000110.bin - B-firmware versie 1.10
-
- Forumlid
Dat klopt.Nicole schreef:Oke nog even een vraagje.. Ik die dat ik A1.01 en B 1.00 in mijn camera heb staan
.... of moet ik nu eerst 1.03 downloaden ?
Omdat Nikon zo nadrukkelijk aangeeft dat je minimaal de 1.03 er op moet hebben staan, zou ik me daar ook maar aan houden.
Je moet dus éérst de 1.03 versie er op zetten van de datum 19-06-2008
en daarna nog eens de 1.10 van 28-10-2008
Dubbel werk dus. Maar dat komt omdat je qua firmware wat achterloopt

hier staan ze bij elkaar
Laatst gewijzigd door Marten op do jan 29 2009 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
update naar 1.03 is gelukt
)
klopt Marten durfde het niet..

klopt Marten durfde het niet..
Laatst gewijzigd door Nicole op do jan 29 2009 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NAS Buikpijn