[Bruiloft] Davey & Kirsten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rogier

[Bruiloft] Davey & Kirsten

Bericht door Rogier » wo feb 21 2007 7:18 pm

Ik heb inmiddels redelijk wat gepost hier, maar eigenlijk nog nooit foto's getoond. Naar aanleiding van het topic over bruiloftfotografie leek het me interessant om eens een bruidsrapportage te plaatsen voor commentaar.

Ik ken Davey en Kirsten van de mountainbike website waar ik voor fotografeer. Zij wilden een dynamische reportage en mijn stijl stond hun heel erg aan. Ik heb begin was ik wat terughoudend, maar na goed overleg hebben we samen besloten er voor te gaan. Uiteindelijk hebben we gewoon een erg leuke dag met elkaar gehad, iets waarvan ik vind dat het ook aan de foto's af is te zien. Er was een hele goede interactie tussen ons, iets wat voor mij absoluut een voorwaarde is voor een goede bruidsreportage.

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Malo1961

Bericht door Malo1961 » wo feb 21 2007 7:36 pm

Hoi Rogier,

Ik weet niet of je fotograaf van beroep bent. Zoniet........?
Dan zou ik dat alsnog in overweging nemen. Inhoudelijk zie ik maar een paar kleine dingetjes waarvan ik zeg,ff op letten.
Foto 1: ff die kleine bruine vlekjes wegshoppen, op de binnenzool van de bovenste schoen.
Foto 2; zou de bruid erg overstuur worden als je de linker wang iets achteraf had gesoft? Of heel lichtjes met de healing brush de moedervlekjes onderdrukt? Ze lijkt zo gweldig weg te dromen, bij haar mooiste dag.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen TOP! Over het allerbelangrijkste gereedschap voor een geslaagde huwelijks reportage beschik jij duidelijk. De gave om de hoofdpersonen op hun gemak te stellen, en.......je ziet het beeld en weet vast te leggen waar het om gaat.
Grote Klasse. :!:

Mvrgr,
Martin

BUG322

Bericht door BUG322 » wo feb 21 2007 8:26 pm

Prachtig, en nog de juiste auto helemaal perfect !!
Mooie details

groetjes

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo feb 21 2007 8:46 pm

Ze ogen mij erg proffesioneel, klasse
Ik had alleen foto 6 iets meer gecropt (moet toch wat te zeuren hebben :lol: )

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo feb 21 2007 8:49 pm

Prachtige foto's Rogier :shock:

Pindar01

Bericht door Pindar01 » wo feb 21 2007 10:01 pm

Mooie reportage! :) Ik ben er jaloers op :wink:

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo feb 21 2007 10:15 pm

Mooie foto's behalve 2 & 3.
Op 2 komt de vrouw niet mooi over, en 3 heeft teveel uigebeten witte partijen.

Rogier

Bericht door Rogier » wo feb 21 2007 10:22 pm

Heel erg bedankt voor de complimenten iedereen!

Malo1961, ik ben het helemaal met je eens wat de eerste foto betreft. Bij de versie die in het album is gekomen had ik de vlekjes wel weggewerkt. Ik heb voor deze foto's alleen per ongeluk de originele NEF's gepakt in plaats van de bewerkte JPEG's.

Wat de tweede foto betreft: moedervlekjes etc. heb ik bewust niet weggewerkt. Ik vind dat gewoon bij een persoon horen. Ik heb het uiteraard wel met de bruid overlegd, maar zij vond het ook niet nodig.

Ik ben verder geen professionele fotograaf. Bruiloften was eigenlijk iets waarvan ik vast besloten was om het nooit te doen. Op een gegeven moment heb ik me toch over laten halen en daardoor ontdekt dat ik dat eigenlijk hardstikke leuk vind om te doen. Nu heb ik er al weer twee staan voor komend jaar.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo feb 21 2007 10:35 pm

Is altijd leuk om te doen. En ook al ben jezelf niet helemaal tevreden met de gemaakte foto's (kritisch als je (waarschijnlijk)) bent. Het bruidspaar vind het altijd leuk.

differhans

Bericht door differhans » wo feb 21 2007 10:41 pm

Hoi Rogier.

Ik vind foto 10 een geweldig dramatische uitstraling hebben.
Een poëtische aanblik.

De onscherpe achtergrond, die het bruidspaar tegemoet gaat, vind ik symbolisch voor het huwelijk.
Mijn complimenten.

Even off topic :oops:
Ik wens jullie veel geluk. ( zitten vast wel even mee te lezen, zou ik ook doen )

VrGr Hans5

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo feb 21 2007 10:49 pm

Wauw! Nette trouwreportage! :wink:

#3 heeft vind ik geen uitgebeten partijen...zodanig dat ze storend zijn. Op #8 heeft de jurk er iets meer last van
Op #2 komt de vrouw wel mooi over, alleen de witte deels echt uitgebeten balk is storend. Je zou de bruid en fotograaf wat door de knieen kunnen laten gaan zodat je alleen een groene bokeh achtergrond hebt?
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Gert Wagelaar

Top fotografie

Bericht door Gert Wagelaar » wo feb 21 2007 11:31 pm

Als je foto 2 weg laat, een top reportage, stilleven is je ding, mis wel een goed portret

Rogier

Bericht door Rogier » do feb 22 2007 2:44 am

Grappig om te zien dat de meeste mensen foto 2 niets vinden. Ik vind het zelf door de dromerige blik een erg prettige foto. Zo zie je maar dat het goed is om je werk regelmatig aan anderen voor te leggen om te zien hoe zij er tegenaan kijken. De foto is trouwens geschoten terwijl de visagiste de bruid aan het opmaken was. Ik wou er niet in gaan regiseren om niet het spontane te verliezen.

Gert, wat voor portret mis je precies?

paparazzi

Bericht door paparazzi » do feb 22 2007 7:17 am

'k Vind het een leuke afwisselende reportage!

Foto 2 mag er gerust zijn, inderdaad, dromerige blik! Zou echter zelf wel dat kozijn wegklonen en de achtergrond helemaal vullen met dat groenige.

Bij foto 3 mis ik wat scherpte, maar dat kan ook aan 't verkleinen liggen. De compo vind ik wel geslaagd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”