Panorama's Delftse Poort e.o. (360x180)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Panorama's Delftse Poort e.o. (360x180)

Bericht door M.Oorthuis » do jan 22 2009 8:56 am

Veneboer schreef:Prachtig! (ben zeer jaloers...) :D

Heb trouwens vandaag een Sigma 8mm gekocht. (Mijn echtgenote wilde de 10,5 hebben en zagen was out of the question) Eerste resultaten (in de kamer) waren goed. PTGui geeft direct een keurig resultaat met 4 foto's rondom. Enige nadeel is dat je maar de helft van de sensor gebruikt. Uiteindelijk hou je dus 6 MP over maar dit is i.m.o. toch al meer dan voldoende voor een resultaat op internet. Bovendien kan ik altijd nog gebruik maken van de 10,5 mm voor een hogere resolutie. Dit weekend wil ik graag proberen ook wat pano's te maken. Ik ben helaas alleen nog niet zo bedreven in het weghalen van statief (Nadir) zoals jij. Ik was eigenlijk al trots op mijn eigen pano's maar voel me weer helemaal een beginner als ik jouw werk zie.. Petje af hoor.
Uhm als jij een FX cam hebt wat is dan het verschil in MP's met de sigma en de Nikon? Helemaal niks. Je moet je cam instellen op FX en niet automatisch DX laten pakken. Als je hem op FX zet dan heb je dus wel een rondbeeld en eventueel de zonnekap in beeld die er afgezaagd dient te worden (Nikon NL doet het voor 120,-).
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » do jan 22 2009 10:10 am

Zie deze link: http://www.360precision.com/360/index.c ... nsinfolist

Met de Sigma gebruik je 49% van het oppervlak van de sensor (FX bij beide ingesteld) tegenover 71 % bij de Nikon 10,5 mm (zonder kap).

Voorbeeld van de Sigma:

Afbeelding

Voorbeeld van de Nikon:

Afbeelding

NB: Dit zijn niet mijn foto's

Alice (mijn wederhelft) heeft m’n D300 overgenomen en ze wil de 10,5 “heel houden”. Heb al verteld dat Nikon het zelf kan doen maar ik krijg d’r niet zo ver. Gezien het feit dat ze me heeft toegestaan om toe te geven aan mijn NAS aanval om de de D700 te kopen hou ik me ook maar even koest.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jan 22 2009 10:13 am

Aha op zo'n manier :) oplossing is natuurlijk om gewoon een Nikon 16 mm fish te kopen :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » do jan 22 2009 2:16 pm

Prachtig! Het is allemaal weer zeer indrukwekkend!

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » do jan 22 2009 6:56 pm

Whow !!!!!!

vr gr

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » do jan 22 2009 9:59 pm

Heel mooi! En herkenbaar, ben hier de afgelopen dagen regelmatig langsgelopen. Helaas kon de camera niet mee.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”