Omdat ik nu een Batterygrip heb aangeschaft voor de D80, moet ik dus nu extra batterijen aanschaffen. Nu heb ik de volgende vraag.
Op diverse website's worden de "compatible" batterijen aangeboden voor rond de 35 tot 40 euro. De originele Nikon kosten rond de 55 - 60 euro.
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft levensduur en stamina ?
Groeten
Lawrence
Levensduur Batterijen
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Levensduur Batterijen
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruik de Nikon en zo'n lookalike doorelkaar en heb tot dusver geen verschil gemerkt...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb drie Nikons en een Lenmar (ik weetniet of er inmiddels meer look alikes zijn) voor mijn D200 (maar die gebruikt dezelfde batterijen) en ik heb nog geen verschil gemerkt. Ik doe met alle vier zo'n 300-400 foto's. Ze vertellen allevier hoeveel lading er nog in de batterij zit en hoeveel foto's ermee gemaakt zijn en ik weet verder niks waar ik verschil aan zou kunnen zien.
Over de levensduur kan ik niks zinnigs zeggen, maar Li-ion batterijen worden meestal na drie tot vier jaar minder en zolang eb ik ze nog niet. De derde Nikon en en de Lenmar heb ik nu bijna drie maand (vanaf 1 dec) en de andere twee Nikons heb ik bijna een jaar
Over de levensduur kan ik niks zinnigs zeggen, maar Li-ion batterijen worden meestal na drie tot vier jaar minder en zolang eb ik ze nog niet. De derde Nikon en en de Lenmar heb ik nu bijna drie maand (vanaf 1 dec) en de andere twee Nikons heb ik bijna een jaar
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Batterijen
Ik kan alleen spreken over mijn ervaring met de D70(s)
Heb één standaard bijgeleverde batterij en twee imitaties, welke iets van 1800 mAh leveren tegen de 1350 mAh van de originele Nikon.
Ik moet zeggen alle batterijen doen het goed, één verschil is de prijs de imitatie zijn te koop op MP nog voor onder de 15 euro en dat is zeker de moeite waard.
Maar op beide soort batterijen kan ik vreselijk veel foto's knippen.
Groetjes George
Heb één standaard bijgeleverde batterij en twee imitaties, welke iets van 1800 mAh leveren tegen de 1350 mAh van de originele Nikon.
Ik moet zeggen alle batterijen doen het goed, één verschil is de prijs de imitatie zijn te koop op MP nog voor onder de 15 euro en dat is zeker de moeite waard.
Maar op beide soort batterijen kan ik vreselijk veel foto's knippen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken