Amsterdam (NL), Panama

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Frederix

Amsterdam (NL), Panama

Bericht door Frederix » vr jan 23 2009 8:46 pm

Na de fotoshoot met Skippy op de NDSM werf in Amsterdam-Noord, hebben we nog wat gedronken in Panama aan de Oostelijke Handelskade. Mijn oog viel toen op het prachtige licht in de kapconstructie van dit restaurant. Gelijk een foto van gemaakt, met mijn Rolleicord Vb. :lol:

Afbeelding
Foto 1

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Amsterdam (NL), Panama

Bericht door ElRonno » vr jan 23 2009 9:17 pm

Is dit nou wat ze een ringlight noemen? :wink:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jan 23 2009 11:08 pm

Fraaie opname, mij vallen vooral de fraaie kleurnuances in het hout op en uiteraard het fraaie licht.

Omdat ik er toch zelf bij aanwezig was :wink: heb ik toen met mijn Ricoh digitale compact enkele foto's gemaakt.
Op mijn foto's is de weergave van het houtwerk duidelijk minder. Leuk vergelijk tussen 6x6 film en compact digitaal.
De Ricoh foto's zijn voor de liefhebber hier te zien Panama
Laatst gewijzigd door Skippy op za jan 24 2009 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » za jan 24 2009 10:32 am

Mooie plaat Frederix.
Soms denk ik nog wel terug aan de Rolleicord.
Zo jammer dat mijn vader hem destijds weg gedaan
heeft.

@ Skippy mooie serie trouwens Luc !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Frederix

Bericht door Frederix » za jan 24 2009 10:59 am

Skippy schreef:Fraaie opname, mij vallen vooral de fraaie kleurnuances in het hout op en uiteraard het fraaie licht.

Omdat ik er toch zelf bij aanwezig was :wink: heb ik toen met mijn Ricoh digitale compact enkele foto's gemaakt.
Op mijn foto's is de weergave van het houtwerk duidelijk minder. Leuk vergelijk tussen 6x6 film en compact digitaal.
De Ricoh foto's zijn voor de liefhebber hier te zien Panama
Mooie serie Skippy. Ik verbeeld mij nog een oude bekende op de foto's te zien . . . :wink:

De weergave van het houtwerk op mijn foto is anders omdat ik mijn aandacht vooral op het licht in de kapcontructie heb gevestigd. Hierbij is een ander, door spots aangelicht, deel van het houtwerk in beeld gekomen.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za jan 24 2009 11:05 am

Frederix, Hoe meet je nu het licht op deze manier ? Doe je dat met een losse meter of op 'gevoel' ?

Ik stel deze vraag omdat ik het een mooie foto vind die ook nog eens optimaal belicht is.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Frederix

Bericht door Frederix » za jan 24 2009 11:18 am

a90 schreef:Frederix, Hoe meet je nu het licht op deze manier ? Doe je dat met een losse meter of op 'gevoel' ?

Ik stel deze vraag omdat ik het een mooie foto vind die ook nog eens optimaal belicht is.
Ik meet licht met een losse belichtingsmeter. Ik had op dat moment mijn "spotmetervoorzetstukje" niet bij me, zodat er toch een beetje een inschatting bij te pas is gekomen gekomen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”