Een roodborstje in het bos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
wim D40
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Een roodborstje in het bos

Bericht door wim D40 » ma jan 26 2009 11:16 am

Roodborstje in het bos

Ik was gisteren in het bos mijn twee honden aan het uit laten en kwam van uit een donker stuk op een open plek op een struik lande een roodborstje en ik heb er vlug een paar foto’s van gemaakt voor dat het weg vloog. Helaas mijn toestel stond nog op donker bos ik vind de foto zelf helaas te licht kortere sluitertijd was voor mijn gevoel beter geweest wat vinden jullie er van

Mijn kamera stond op
diafragma op 5.6
sluitertijd op 1/80 sec.
iso 800
brandpuntafstand op 200 mm

ik heb de foto’s wat verkleint (anders duurt versturen te lang)

1 hier heb ik verder niets aan gedaan

Afbeelding

2 deze heb ik iets donkerder gemaakt

Afbeelding

3 deze heb ik iets donkerder gemaakt en wat bij geknipt
Afbeelding
wim D40
Laatst gewijzigd door wim D40 op ma jan 26 2009 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D40 2X D7000
veel glas
flitser SB900
rugzak

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Een roodborstje in het bos

Bericht door Patrick » ma jan 26 2009 11:20 am

Ik zie alleen maar 1... :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wim D40
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim D40 » ma jan 26 2009 11:26 am

ik was er nog mee bezig ik moet het plaatsen van de foto's leren (ik doe dit de eerste keer zonder hulp)

wim D40
Nikon D40 2X D7000
veel glas
flitser SB900
rugzak

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 26 2009 11:37 am

wim D40 schreef:ik was er nog mee bezig ik moet het plaatsen van de foto's leren (ik doe dit de eerste keer zonder hulp)
Je kan dan beter de "Voorbeeld" knop gebruiken; dan zien wij het draadje nog niet...

De foto: ik ben bang dat ik 'm niet geslaagd vind. Zo'n klein vogeltje gaat helemaal verloren in al die takken. Ook op 200mm. Niet voor niets dat mensen die vaak vogels "schieten" met zulke enorme toeters rondlopen. Maar ook met een toeter was de achtergrond te chaotisch om een mooie plaat te schieten.

Kortom: probeer het nog eens. Ga kijken waar ze vaak komen, en ga rustig ergens zitten en wachten. Je moet ze op een of andere manier dichter bij zien te krijgen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma jan 26 2009 11:43 am

Een mooi vogeltje dat op deze foto niet tot z'n (haar?) recht komt.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door GM » ma jan 26 2009 12:34 pm

Zoals al gezegd valt het vogeltje in het niet.
Zie op je verlanglijstje de 70-300 VR.
Heb vanmorgen met deze lens deze foto gemaakt.
Foto is onbewerkt. Alleen verkleint en verscherpt.
Afbeelding
Groet'n,
George

edit: hier op het forum is kwaliteit van de foto aanmerkelijk minder als op mijn scherm.
Misschien gaat er iets fout bij photobucket?
Nieuwe foto geplaatst...Deze lijkt me beter.
Laatst gewijzigd door GM op ma jan 26 2009 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jan 26 2009 1:02 pm

Het zou kunnen dat je hem niet op pixel groote hebt opgestuurd waardoor PB hem voor je heeft gecropped.
Wel netjes zo te zien.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » ma jan 26 2009 5:25 pm

foto is overbelicht , de sluitertijd die je gebruikt hebt is ook veel te laag 1/80 5.6 en dan ook nog is op 800 iso.
met deze instelling is geen behoorlijke foto te maken zeker niet met het aanwezige licht wat je had.
dus volgende keer sluitertijd omhoog en iso omlaag.

de foto van george is overigens onderlicht.

groet ruud

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma jan 26 2009 10:55 pm

Alles is al gezegd, en toch kan ik uit mijn jongste ervaring melden dat roodborstjes heel erg nieuwsgierig zijn.
Dat kan je van pas komen als je even de rust neemt dat het vogeltje van plaats veranderd.
En als dan de achtergrond beter is, sla je toe. :D
Een paar weken geleden is me dit ook gelukt, in de mooie afgelopen vorstperiode. :lol:
Rustig of niet bewegen is wel een eerste vereiste natuurlijk.
En mislukt het :( , ach er komen wel meer momenten moet je dan maar denken. :wink:
Succes
vr gr

wim D40
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim D40 » ma jan 26 2009 11:44 pm

patrick
goed idee van die " Voorbeeld" knop.

Het plaatsen van foto’s op het internet heb ik nog niet veel gedaan ik wilde even contoleren of het werkte

over de foto’s ik heb betere gemaakt en zal deze nog eens op het forum zetten in de toekomst. Wat wil ik het liefst fotograferen mijn honden vakantie festivals enz natuurfotografie komt daarna pas het was een probeerseltje iets waar ik toevallig tegen aan liep

over je andere tip ik heb in de tuin een vogelhuisje staan op anderhalve meter van de keukendeur waar ik elke morgen voer op strooi. Ik wil in de lente keukendeur open zetten een oud laken er voor hangen met een gat er in waar ik mijn kamera door kan steken dan kan ik het eten van de vogels op de foto zetten moet lukken op anderhalve meter

chip 54
je hebt gelijk

GM
ook jij hebt gelijk ik heb van de zomer voor 15 minuten een 70-300 vr lens mogen lenen en er een aantal foto’s mee mogen maken daar zijn niet veel van gelukt (ik kwam later er pas achter dat ik het scherpstellen op het centrum had moeten zetten en niet op het dicht bijzijnde voorwerp)

BUG322
Ik heb er weinig aan verandert en moet nog veel leren ook ik vond de foto netjes behalve de achter grond

Ruud
Ik kwam uit een donker stuk bos de zon scheen af en toe en ik was met de instellingen aan het spelen (hij stond op stand m nieuw voor mij) ik heb later nog een foto op de automatische stand gemaakt ik weet nu wat anders had moeten doen (ik heb deze foto helaas gewist stond alleen de struik op). Dingen zoals diafragma, iso, sluitertijd, en witbalans en de combinatie daarvan is voor mij nog erg moeilijk ik moet nog erg veel leren op dat gebied

Over de foto van george ik deel je mening

Jettiny

Rust nemen ging moeilijk en helaas mijn twee honden waren er bij dat verstoord het maken van natuur foto’s zal een keer het bos in moeten zonder ze

Het was voor mij een van de eerste pogingen van natuurfotografie komend weekeinde (31 jan en 1 feb) ga ik naar de western experience in de brabant hallen in den bosch ik hoop daar veel mooie foto’s te maken van cowboys indianen bij de optredens die daar zijn van verschillende artiesten met dit soort foto’s heb ik wat meer ervaring

En ik wilde nog een keer oefen met het op internet zetten van foto’s

Groeten wim D40
Nikon D40 2X D7000
veel glas
flitser SB900
rugzak

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”