schimmen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Tobias

schimmen

Bericht door Tobias » wo jan 28 2009 5:54 pm

Geveld door de griep en in de tuin twee merels, een vink, wat spreeuwen die knokken en een stel turkse tortels. Door de koorts zijn het niet meer dan schimmen die voorbij fladderen. De lage stand van de zon laat alles nog surrealistischer aanzien. "Zou je dit ook vast kunnen leggen?"; spookt het door mijn hoofd.

In de kamer staat mijn camera nog op statief met op de sb800 een better beamer (die ik soms gebruik voor een invulflits op afstand). Tussen body en de 500mm zit de TC20EII. "laat maar zitten" de fut ontbreekt om die er tussenuit te halen. Komt ook wel goed uit want de tc2 zwakt het contrast af en dat kan ik goed gebruiken.

Ik kies voor een 1/30 sec en F13 en een invul van - 1 1/3. Dat moet kunnen schat ik in. Met een better beamer heb ik wel in geflitst tot 20 meter en nu is de afstand hooguit 6 meter.

Ik zet de deur op een kier en schiet vanuit de kamer wat platen. Na een zestal flitsen zijn de vogels foetsie maar de lange sluitertijd zorgt voor de beweging en de snelle flitstijd voor het bevriezen. Het is gelukt om een schim vast te leggen en die foto geeft ongeveer weer hoe ik het zie op dit moment.

Griep is niets voor mij maar je kunt ideeën opdoen, Snel weer onder de wol en terug naar het land van.......je weet maar nooit.

Afbeelding

Jill

Re: schimmen

Bericht door Jill » wo jan 28 2009 6:04 pm

Heel creatief. Ik vind 'm goed gelukt! Kleuren zijn ook gaaf.

Frederix

Bericht door Frederix » wo jan 28 2009 6:24 pm

Tobias schreef:Geveld door de griep en in de tuin twee merels, een vink, wat spreeuwen die knokken en een stel turkse tortels. Door de koorts zijn het niet meer dan schimmen die voorbij fladderen. .................snip
Je moet het wel echt heel erg te pakken hebben wil je dit te zien krijgen, arme stakker. Beterschap . . . :mrgreen:

Heel aparte foto, ziet er niet verkeerd uit.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo jan 28 2009 6:25 pm

Grappig gevangen. Lijkt wel of hij zo uit de lucht komt vallen :)

reebruine ogen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reebruine ogen » wo jan 28 2009 8:35 pm

Jij verdient een echte beterschapswens....
gossie, ik hoop niet dat je dezelfde zwarte "gaten" (ogen) hebt als deze vogel....wel apart weergegeven!
Groet, marielle
leer zien wat er wel goed is

en vooral:GENIET
Marielle

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do jan 29 2009 10:44 am

Mooie foto! Beterschap met de griep....
Groet, Cees