Hieronder een van de eerste foto's waar ik zelf tevreden over ben.

EXIF: ISO 200; f/5,6; 1/250 sec; 1 stop onderbelicht.
Laat maar horen wat jullie er van vinden!
Tony D
Ik heb niet geflitst, alleen voor het tegenlicht een stop onderbelicht.Germay schreef:Mag ik weten waar je tvreden over ben?Ik persoonlijk vindt het een rommelige plaaterg donker en een te groot diafragma ingesteld waardoor de de essentie van het overzicht teniet wordt gedaan.Probeer eens een kleiner diafragma en iso wat opschroeven dan krijg je mijn inziens een beter resultaat zonder flits uiteraart.Ik begrijp niet waarom je flits in dit geval ,als je flits met de sb 600 wordt automatisch een S/60 ingesteld daarom begrijp ik niet je S1/250sec. suc6.
---------------------
Groet,
Gert :mrgreen:
Hoi TonyD,Tony D schreef:Jawel, ik heb 'm de D90 met 16-85 mm lens en SB600![]()
![]()
Hieronder een van de eerste foto's waar ik zelf tevreden over ben.
EXIF: ISO 200; f/5,6; 1/250 sec; 1 stop onderbelicht.
Laat maar horen wat jullie er van vinden!
Tony D
Bedankt, ik hoop er nog vele mooie platen mee te maken.Frederix schreef: Hoi TonyD,
Op zich een gave prent. Mooi tegenlicht, een paar scherpe sigaren en heel veel onscherpe sigaren. Fraai, ook een mooie onscherpte trouwens.
Ik gebruik daarvoor een Pantone Huey Pro, die vind je rond de € 120. Is te overzien, goedkoper dan een Spyder en werkt zeker net zo goed. Past ook automatisch het scherm aan voor het omgevingslicht (is eventueel ook uit te zetten). Mocht je zo'n Pantone zien zitten: wel de Pro-versie nemen, zeker het prijsverschil met een "gewone" waard.Tony D schreef:Ik moet mijn monitor nog callibreren, maar het geld was na de d90 even op.![]()
Tony D
Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker naar kijken!Cyrus schreef: Ik gebruik daarvoor een Pantone Huey Pro, die vind je rond de € 120. Is te overzien, goedkoper dan een Spyder en werkt zeker net zo goed. Past ook automatisch het scherm aan voor het omgevingslicht (is eventueel ook uit te zetten). Mocht je zo'n Pantone zien zitten: wel de Pro-versie nemen, zeker het prijsverschil met een "gewone" waard.