Mijn keuze was gevallen op de Nikon D700, simpelweg omdat de D700 betere specs had/heeft in mijn opzicht t.o.v. bijvoorbeeld de Canon 5D.
Nu had ik het geluk dat de MediaMarkt gisteren uitverkoop hield. Maar helaas, geen D700 op voorraad.
Gelukkig hebben we ook een Saturn in de stad die de D700 wel op voorraad had en dezelfde prijzen hanteert als de MediaMarkt (zelfde groep :mrgreen: ).
Nu ben ik dus sinds gisteren de trotse eigenaar van een D700, voor 'maar' 1650,00 euro en mag nu mijn eerste officiele berichtje plaatsen op dit forum
En nu komt het; Ik fotografeerde voornamelijk portretten met mijn Canon i.c.m. een 50mm 1.4 prime, waar ik overigens heel tevreden mee was. Nu ik toch te maken heb met een ander soort kaliber camera, vraag ik mij af welke prime voor het portreteren van mensen -Nikon-D700- waardig is?
Het klinkt logisch om dan weer voor een 50mm te gaan of 85mm die bijvoorbeeld worden aangeboden voor 300 euro, maar body en lens stonden kwalitatief met elkaar in verhouding. Hoe werkt dat bij Nikon?
Ik had dit misschien moeten bedenken voordat ik hem aanschafte, maar goed, gisteren heb ik heel snel moeten beslissen wegens deze 1-daagse actie.
Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen.
Groeten,
Yorick