D90 filmen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Marinus84

Re: D90 filmen

Bericht door Marinus84 » wo nov 26 2008 11:57 pm

Jep, daar zit het em in, goede shootlist maken, goed en duidelijk je concept overbrengen aan je medewerkers. De lokaties goed plannen met de weersverwachtingen, goed de stukken te lang schieten zodat je met monteren nooit een shot te kort hebt...

Wat doe je precies met die AE knop? Sorry hoor ik heb nog lang niet de handleiding uit, op mijn oude pentax was alles een stuk voor zichzelf sprekender... De D90 moet ik helemaal opnieuw leren gebruiken! Duurt nog wel even. En met steeds dat pestweer op mijn vrije dagen heb ik niet veel kans om buiten echt wat te leren :huh:

pieter h

Bericht door pieter h » vr nov 28 2008 2:50 pm

Ik kreeg verder de tip om naast man focus, man belichting vooral de witbalans van de automaat af te halen. Dat scheelt veel flikkering in het beeld bij verschillende lampsoorten.

2jack

Bericht door 2jack » do jan 29 2009 10:14 pm

Ook met witbalans en focus op man lukt het mij bij kunstlicht niet zonder flikkeringen/strepen te filmen. Wellicht zal een firmware update daar tzt verbetering in brengen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”