Boek Lightroom

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Krissie

Boek Lightroom

Bericht door Krissie » do jan 29 2009 11:26 pm

Inmiddels bijna 2 maanden een blije bezitter van Lightoom (zie elders op het forum). Maar nu nog een goed boek. Ik heb Adobe Photoshop Lightroom 2 van J. Elzenga in mijn bezit, maar ben er niet weg van. Gaat wel erg veel uit van het feit dat je bekend bent met Photoshop. En dat ben ik dus niet. Ik ben best handig met een compu (al zeg ik het zelf) maar weet heeeel weinig van digitale fotobewerking. Had voorheen Picture Project, dus das niet ingewikkeld. Niet dat ik uren achter de pc ga zitten voor bewerkingen, maar het is wel handig snel ff wat verbeteringen te realiseren. Dus wie heeft er tips voor goede boeken. Ik werk veel intuitief maar dat lijkt bij Lightroom niet voldoende. Of toch maar een cursus?? :roll:

Jay

Re: Boek Lightroom

Bericht door Jay » vr jan 30 2009 4:49 pm

Weet niet waar je woont. Maar in Rotterdam zit donner selexys boekenwinkel.
Daar hebben ze tal van boeken met cdrom. ook voor LR.

Je kan het zien als een soort compilatie van tutorials maar dan in een boek :)
Ik heb er 1 voor photoshop en dr staat zeer veel interesants in.

george013

Bericht door george013 » vr jan 30 2009 5:01 pm

Ook ik weet niet waar je zit. Bij computercollectief hebben ze verschillende boeken in voorraad.
http://www.comcol.nl/detail/biijhl01.ht ... 3godcgZPZw
George

Marco

Bericht door Marco » vr jan 30 2009 6:29 pm

Tip, haal je eerste lesjes hier, die van Matt Kloskowski zijn een aanrader: AdobeTV
Misschien lukt het daarna makkelijker met een boek.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » vr jan 30 2009 7:16 pm

Willem.

MSXHinter

Bericht door MSXHinter » vr jan 30 2009 10:14 pm

Wil je lezen : het Kelby boek over Lightroom.... wil je snel leren... een dvd van Lynda.com of Photoshop cafe...

krijgt allerlei winkeladviezen... ik hoe het simpel : wandel eens een bibliotheek binnen...

Krissie

Bericht door Krissie » za jan 31 2009 9:57 pm

Inderdaad geen adresjes (bol.com is er goed voor, hoewel Donner natuurlijk geweldig is, ik heb jaren in Rotterdam gewoond). Wel graag praktische tips voor een goed boek dat de workflow beschrijft. En de bieb, ja daar begin ik altijd, alleen helaas hebben ze het boek van Kelby (nog) niet in hun bezit. Adobe.tv, ja dat is een goede, ik heb 1 aflevering bekeken en inderdaad heel helder. Zal Lynda.com ook eens bekijken.

Meer tips altijd welkom. Overigens woon ik nu in Den Haag :oohh:

Zie sommigen van jullie misschien wel eens lopen in Blijdorp want daar zag ik vandaag weer heel wat mannen met een toeter rond lopen :roll: Ik heb vandaag de ijsberen op de gevoelige plaat gelegd.

Stef

Bericht door Stef » zo feb 01 2009 11:49 am

Ik heb veel gehad aan het Lightroom 2 boek van Scott Kelby.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”