Ja m'n andere zoon heb ik niet tegen een witte achtergrond gefotografeerd en de fles niet tegen een zwarte dus het lukt deze keer ff niet met beide. Jammer genoeg. Dat was wel het idee maar ik vergeet gewoon die fles te fotograferen en toen ik bij de witte achtergrond aan kwam had het kleine opdondertje geen zin meer.SwederD70 schreef:Idd zoiets
Alleen nr.3 komt nu gelijk over als een ge-truc-te foto, omdat er nu 5 keer hetzelfde jongetje in voorkomt.
Bij 1 en 2 moet je eerst nog eens nadenken of hij echt niet in een 2 meter hoge glazen fles zit.(kost wat glas maar is te maken).
Mijn idee was om je andere zoontje er ook bij te betrekken en per foto maar 2 personen erop te hebben. De een staat buiten de fles, de ander binnen.
Of je ene zoontje hangt over de rand naar binnen te kijken, terwijl die andere in de fles gedonderd is. (zoals nu op foto3 staat, met zijn hoofd door de bodem!).
Het is op die manier toch trucage, maar toch enigzins realistisch.![]()
btw. weet niet of je zoiets al meer hebt geprobeerd maar dit kun je natuurlijk ook toepassen op andere voorwerpen, fruit (glijbaanbanaan?), druiventillen enz. enz.
Ik heb dit verder nog niet toegepast had wel steeds het idee om het te gaan doen maar het kwam er nooit van. Nu was m'n oudste zoon op dreef gisteren in de studio dus nu kon ik iets..