Nikon of toch ander merk!
Nikon of toch ander merk!
Wilde al enige tijd een telezoom aanschaffen, aangezien ik mijn 80-200 F2,8 had verkocht.
Ging op pad voor de 70-300VR van Nikon, maar kwam thuis met de Sigma 70-200 F2,8.
De VR trok me wel aan, omdat je ontdekt dat het stilhouden er niet gemakkelijker op wordt.
Eenmaal in de winkel viel de Nikon ten opzichte van de Sigma toch tegen en na rijp (eenzijdig) beraad
gekozen voor de Sigma, mede omdat ik prima opname heb gemaakt met de Sigma 50-150 DX.
Ging op pad voor de 70-300VR van Nikon, maar kwam thuis met de Sigma 70-200 F2,8.
De VR trok me wel aan, omdat je ontdekt dat het stilhouden er niet gemakkelijker op wordt.
Eenmaal in de winkel viel de Nikon ten opzichte van de Sigma toch tegen en na rijp (eenzijdig) beraad
gekozen voor de Sigma, mede omdat ik prima opname heb gemaakt met de Sigma 50-150 DX.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon of toch ander merk!
Veel plezier ermee, Evert. En nu nog even je onderschrift aanpassen! :mrgreen:
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Je hebt al een keuze gemaakt. Advies heb je dan ook niet meer nodig.
Veel plezier met je Sigma.
Veel plezier met je Sigma.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Gefeliciteerd Evert,
Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Groetjes George
Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ga je optisch niet achteruit?
80-200 F2,8 is FF en optisch top.
Oke, geen VR maar wel prima op ISO 3200 met de D700.
Ik snap de keuze niet helemaal.
80-200 F2,8 is FF en optisch top.
Oke, geen VR maar wel prima op ISO 3200 met de D700.
Ik snap de keuze niet helemaal.
Dus je maakt je keuze vanwege goede opnames met een totaal andere lens? Wel hetzelfde merk ja, dat dan weer wel. maar tochevertfoto schreef:mede omdat ik prima opname heb gemaakt met de Sigma 50-150 DX.

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Als je van DX naar FX gaat is de 70-200 een logische opvolger van de 50-150 en is het niet vreemd dat je je DX lens verkoopt.Hans Braakhuis schreef:heb je dit gelezen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=15761
snap ik nu iets niet.
Vraag blijft alleen waarom je eerder je 80-200 hebt weggedaan, maar die keuze is al gemaakt.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Had mijn 80-200 verkocht op de beurs in Houten afgelopen november. Notabene aan de persoon waar ik hem een jaar of 8 geleden ook van gekocht had.
Verkocht daarna ook nog mijn D200 aan een Fransman. De D700 was toen nog niet in de picture, maar eind november kwam hij toch in zicht. Had toen inderdaad een beetje spijt van de verkoop van de 80-200.
Verkocht daarna ook nog mijn D200 aan een Fransman. De D700 was toen nog niet in de picture, maar eind november kwam hij toch in zicht. Had toen inderdaad een beetje spijt van de verkoop van de 80-200.