In duitsland is de prijs vastgesteld op 4300 euro en als dit een geupgrade prijs is omdat het iets nieuws is dan is de verwachting dat hij een half jaar na introductie op ongeveer 3800 euro uit zal komen.George Fennes schreef:Als ik zo lees wat die Canon in huis heeft, moet hij rond de 5000 euro gaan kosten.
Canon 1d MK3, 10fps en iso 6400 !!!
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: je kan het toch niet betalen
De "hebben-hebben"-factor telt inderdaad zwaar mee, maar daar spelen de producenten toch mooi op in?MvBoetzelaer schreef:ff vraagje:
Hoeveel van jullie opgewonden jongetjes denken nou werkelijk dat je met deze Canon mooiere foto's zult maken dan met je huidige (Nikon) camera?
Groeten,
Marnix
(die zich verbaast over zoveel ophef)
Ik wilde een FF in plaats van met de cropfactor van Nikon te werken. Ten eerste vanwege de groothoek en ten tweede om meer cropmogelijkheid te hebben.
Maar om nou te zeggen dat ik ineens betere foto's kan maken dan met mijn D200......ehh nee, inderdaad. Hoogstens in sommige gevallen minder ruis, maar dat is ook weg te werken. Uiteindelijk wordt het grootste aandeel van een mooie/goede foto bepaald door de mens achter de camera.
Ik denk dat de hebberigheid-factor bij een hoop mensen erg hoog is, bij mij ook dus! Niet voor niets laten een aantal mensen trots hun hele uitrusting zien als onderschrift. Behalve pochen, wat is het nut van die info?

Goed punt dus!

Re: vergelijken
Omdat er ook goede exemplaren zijn (heb ik gelukkigBrenzef schreef:Het is dan wel en "L" lens, maar eentje uit de bodem van het "L" assortiment. Waarom gebruik je zo'n lens op zo'n kamera....???

Tja zelfs Canon heeft wel eens exemplarisch een mindere L-lens ertussen en laten ze die nou net gebruikt hebben.........
Dus dan deugen alle lenzen van dat type ineens niet meer? Dan kun je een hoop "proffessionele" Nikon lenzen afschrijven als je zo redeneert

Maar ik hou je reactie op afgeven op het merk en niet zozeer op een gedegen onderbouwde conclusie. Jammer dus, maar ieder zijn mening inderdaad

Dag Nikonvrienden,
Zoals Fangio de bekende autocoureur uit de jaren 50, al zei "elke auto kan veel harder dan de bestuurder aan kan", zo is het ook met camera's.
Als je als sportfotograaf je brood moet verdienen is hoe meer fps hoe beter. En dan kies je Canon een modefotografie zal voor de flitstechnike weer eerder voor een Nikon kiezen.
Maar voor een amateur ...
Het is in dit verband misschien wel eens leuk om je te onthaasten en eens nuttig om eens terug te gaan naar een FMtje, 50 mm objectiefje met een dia of film rolletje. Een mooie rangefinder mag natuurlijk ook.
Amadeus Gould
Voorzitter "Red de Manuele Nikon Fotografie" (net als met zeehondjes knuppel je die ook niet dood)
Zoals Fangio de bekende autocoureur uit de jaren 50, al zei "elke auto kan veel harder dan de bestuurder aan kan", zo is het ook met camera's.
Als je als sportfotograaf je brood moet verdienen is hoe meer fps hoe beter. En dan kies je Canon een modefotografie zal voor de flitstechnike weer eerder voor een Nikon kiezen.
Maar voor een amateur ...
Het is in dit verband misschien wel eens leuk om je te onthaasten en eens nuttig om eens terug te gaan naar een FMtje, 50 mm objectiefje met een dia of film rolletje. Een mooie rangefinder mag natuurlijk ook.
Amadeus Gould
Voorzitter "Red de Manuele Nikon Fotografie" (net als met zeehondjes knuppel je die ook niet dood)
Inderdaad de essentie naar mijn bescheiden mening als het over Nikon v/s Canon gaat en niet die 10fps ...Brenzef schreef:Dat kan je wel op je buik schrijven Luc.
Hopelijk in 2012 heeft Nikon dit ingebouwd
Wat Canon hier doet is duidelijk herkennen dat er een probleem is met AF objectieven en doet zelfs een heel goede poging om daar een werkende oplossing voor te creëren.....
Wat doet Nikon. Helemaal niets, sterker nog ze herkennen het probleem nog niet eens.
Ook een goed voorbeeld van dit soort gedrag is het rubber van de "pro" camera body's ze plakken er telkens weer de zelfde troep op die dus na 3 maanden weer begint te verschuiven... Als consument krijg je dan te horen dat het aan je zweet ligt.

Maar iets ondernemen om het simpelweg op te lossen......... neeee......
Luc
ik dacht dat wat dat betreft de services van Canon zo slecht waren.
een tijd geleden was bij bijna iedereen hun Canon PowerShot A70 defect.
dan verschijnt er de e18 fout op het beeldscherm en is de camera buiten gebruik, kapot dus.
Canon gaf de consument de schuld en weigerde het te rapareren al viel het product gewoon in de garantie.
qua services is Nikon volgens mij veel beter, zo iets verwacht ik niet van Nikon.
Groetjes, Dennis
dan verschijnt er de e18 fout op het beeldscherm en is de camera buiten gebruik, kapot dus.
Canon gaf de consument de schuld en weigerde het te rapareren al viel het product gewoon in de garantie.
qua services is Nikon volgens mij veel beter, zo iets verwacht ik niet van Nikon.
Groetjes, Dennis
-
- Forumlid
Ik moet zeggen dat ik de manuele focus eigenlijk regelmatig mis. Ik overweeg dan ook wel eens zo'n katz-eye matglas. Maar eigenlijk vind ik dat dat standaard al in een camera als mijn D200 hoort te zitten. Net als vroeger...Amadeus Gould schreef:Dag Nikonvrienden,
Is al bekend wat die Canon gaat kosten?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het gaat me niet zozeer om eventuele mooiere foto's maar wel dat Canon met deze introductie jaren voorloopt op Nikon en ik me afvraag of een eventuele D3h of x zich wel kan meten met met deze MK IIIMvBoetzelaer schreef:ff vraagje:
Hoeveel van jullie opgewonden jongetjes denken nou werkelijk dat je met deze Canon mooiere foto's zult maken dan met je huidige (Nikon) camera?
Groeten,
Marnix
(die zich verbaast over zoveel ophef)
Veel features die ze nu hebben ingebouwd bij Canon mis ik in meer of mindere mate bij Nikon en dat maakt het voor mij een onderwerp om enthousiast om te worden.
Zaken als het kunnen bijstellen van de Front of backfocus vindt ik erg bijzonder maar zie ik niet snel verschijnen bij Nikon.
Het is meer verbazing dat ze dit allemaal in een nieuwe camera hebben weten te maken en daarmee flinke afstand nemen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Moet je doen. Ik heb er één in mijn D2H. Werkt super.Leeuwarden schreef:Ik moet zeggen dat ik de manuele focus eigenlijk regelmatig mis. Ik overweeg dan ook wel eens zo'n katz-eye matglas. Maar eigenlijk vind ik dat dat standaard al in een camera als mijn D200 hoort te zitten. Net als vroeger...
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 3879#23879Leeuwarden schreef:Is al bekend wat die Canon gaat kosten?
Waar het hier om draait is dat als CANON het kan, NIKON het ook zou moeten kunnen. En ik zie die voortschrijnende techniek graag komen.
Live 3" LCD...!
Ik ben inmiddels een brildrager en mis bij mijn D2H t.o.v. DMC-FX7 een live LCD view. Dat is met een DSLR die een spiegel heeft best lastig te maken. De sluiter moet open om een Live CMOS van licht te voorzien en moet dan weer sluiten vlak voor de foto wordt gemaakt. Maar ik zou die functie ook graag hebben. En dan 3" i.p.v. 2,5". je kunt de camera zelfs remote gebruiken terwijl je de live view op je notebook hebt. Je hebt vervolgens een live histogram om vooraf i.p.v. achteraf je belichting te controleren.
Ik heb dit al eerder aangegeven : http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 8563#18563
een sluiter die gebouwd is op 300.000 opnamen
3800 euro / 300.000 opnames = 1,3 eurocent / opname
10fps
>8fps Meer dan genoeg
Minder ruis.
Met analoog werkte ik bijna altijd op 100ASA (heel soms op 400 of 1600). Als je altijd op 100 ASA werkt is ruis geen isue. Doordat je echter zo makkelijk switched met een DSLR ga je toch sneller hogere iso gebruiken en dan wordt je ineens toch kritischer. Zeker als je niet uren achter je PC wil doorbrengen. Als je bij CANON kijkt hoe zij ruis tot een minimum weten te beperken, dat ISO3200 verdomd veel lijkt op ISO100 dan is dat behoorlijk interessant.
Kijk ook wat dat scheelt in objectieven. Geen extreem lichtsterke lenzen nodig en niet altijd een VR lens nodig. Dat scheelt behoorlijk in de pecunia van je totale set. Hier wint CANON het van NIKON. Hier verliest NIKON de sportfotograaf (en de natuurfotograaf)
Die 10MP
Meer dan voldoende. Scheelt weer opslagruimte en doordat de pixelafstand groter is t.o.v. meerpixelcamera's minder ruis.
1,3 crop factor
Grotere sensor is minder ruis.
Zelfs een schoonmaak systeem...
Kan best handig zijn als je in de rimboe zit en je hebt geen schoonmaak kitje bij je... Of net als je de foto van je leven wil gaan maken je sensor vuil is...
Hij is 14 bits... 16, 384 tones i.p.v. 4,096 tones (12-bit)
Dat maakt je nog vrijer in PP.
Back en front focus correctie
Is bij NIKON ook een groot probleem. Je ziet dit vooral bij de objectieven met weinig scherptediepte zoals de 85/1.4. Je kunt bij NIKON je DSLR in laten stellen op één lens, maar dan moet je niet twee van dit soort objectieven hebben.
Conclusie
Al met al pushed dit NIKON. Dus ook voor mensen die NIKON trouw blijven is dit alleen maar positief denk ik. Tenzij NIKON schrikt en zich op haar andere inkomsten bronnen gaat richten. Maar dat lijkt me stug.
Live 3" LCD...!
Ik ben inmiddels een brildrager en mis bij mijn D2H t.o.v. DMC-FX7 een live LCD view. Dat is met een DSLR die een spiegel heeft best lastig te maken. De sluiter moet open om een Live CMOS van licht te voorzien en moet dan weer sluiten vlak voor de foto wordt gemaakt. Maar ik zou die functie ook graag hebben. En dan 3" i.p.v. 2,5". je kunt de camera zelfs remote gebruiken terwijl je de live view op je notebook hebt. Je hebt vervolgens een live histogram om vooraf i.p.v. achteraf je belichting te controleren.
Ik heb dit al eerder aangegeven : http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 8563#18563
een sluiter die gebouwd is op 300.000 opnamen
3800 euro / 300.000 opnames = 1,3 eurocent / opname
10fps
>8fps Meer dan genoeg
Minder ruis.
Met analoog werkte ik bijna altijd op 100ASA (heel soms op 400 of 1600). Als je altijd op 100 ASA werkt is ruis geen isue. Doordat je echter zo makkelijk switched met een DSLR ga je toch sneller hogere iso gebruiken en dan wordt je ineens toch kritischer. Zeker als je niet uren achter je PC wil doorbrengen. Als je bij CANON kijkt hoe zij ruis tot een minimum weten te beperken, dat ISO3200 verdomd veel lijkt op ISO100 dan is dat behoorlijk interessant.
Kijk ook wat dat scheelt in objectieven. Geen extreem lichtsterke lenzen nodig en niet altijd een VR lens nodig. Dat scheelt behoorlijk in de pecunia van je totale set. Hier wint CANON het van NIKON. Hier verliest NIKON de sportfotograaf (en de natuurfotograaf)
Die 10MP
Meer dan voldoende. Scheelt weer opslagruimte en doordat de pixelafstand groter is t.o.v. meerpixelcamera's minder ruis.
1,3 crop factor
Grotere sensor is minder ruis.
Zelfs een schoonmaak systeem...
Kan best handig zijn als je in de rimboe zit en je hebt geen schoonmaak kitje bij je... Of net als je de foto van je leven wil gaan maken je sensor vuil is...
Hij is 14 bits... 16, 384 tones i.p.v. 4,096 tones (12-bit)
Dat maakt je nog vrijer in PP.
Back en front focus correctie
Is bij NIKON ook een groot probleem. Je ziet dit vooral bij de objectieven met weinig scherptediepte zoals de 85/1.4. Je kunt bij NIKON je DSLR in laten stellen op één lens, maar dan moet je niet twee van dit soort objectieven hebben.
Conclusie
Al met al pushed dit NIKON. Dus ook voor mensen die NIKON trouw blijven is dit alleen maar positief denk ik. Tenzij NIKON schrikt en zich op haar andere inkomsten bronnen gaat richten. Maar dat lijkt me stug.
Laatst gewijzigd door yoyo op za feb 24 2007 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Dennis,Dennisdeboer schreef:ik dacht dat wat dat betreft de services van Canon zo slecht waren.
Groetjes, Dennis
E18 error heeft te maken met problemen met het uitdraaien van het objectief op oa de A70 camera's
De oorzaak daar van is dus 9 van de 10 keer door de gebruiker zelf ontstaan.
Het kan dus door zware vervuiling of een val op het objectief ontstaan.
Simpelgesteld je moet je A70 al flink vnnkt hebben wil deze error ontstaan en is het dus volledig terecht dat Canon daar zo op geageerd heeft.
Verder is er met de service van Canon "zeker van Canon Benelux" zo ver ik weet weinig mis.
Groetjes, Luc
Als ik zie wat deze camera in huis heeft, lijkt het erop dat deze camera inderdaad betere foto’s kan maken.
En ik bemerk dat Canon de afstand alleen maar vergroot op Nikon, En ik zie dit niet als OPHEF, ik ben alleen verbaasd over de het geen deze camera in huis heeft, echt een topper.
Maar gezien de prijs, zal deze camera nooit in mijn bezit komen. Dit is meer weggelegd voor de echte fotograven.
Ik hoop voor Nikon dat ze ook met iets spectaculairs komen, echt iets waarvan je stil word.
Ik kan me niet herinneren, wanneer Nikon met echt iets nieuws is gekomen, na het uitkomen van de D50 en de D70(s)
Vreemd is dat in deze nieuwe Canon geen FF sensor zit, zoals de 5D, het lijkt mijn inziens erop dat ze dit nog niet helemaal door ontwikkeld is. Dus ben ik benieuwd als Nikon met zo sensor uitkomt,of het anders, beter zal zijn.
Maar het blijft de mens achter de camera, die foto laat lukken of mislukken, en goed gereedschap zal zeer zeker bijdrage tot een goed resultaat. Ik zie namelijk geen profs lopen met een Medion camera
Alleen ben ik verbaasd wat een Canon topic hier op een Nikon forum te zoeken heeft.
Volgende week de SONY???

En ik bemerk dat Canon de afstand alleen maar vergroot op Nikon, En ik zie dit niet als OPHEF, ik ben alleen verbaasd over de het geen deze camera in huis heeft, echt een topper.
Maar gezien de prijs, zal deze camera nooit in mijn bezit komen. Dit is meer weggelegd voor de echte fotograven.
Ik hoop voor Nikon dat ze ook met iets spectaculairs komen, echt iets waarvan je stil word.
Ik kan me niet herinneren, wanneer Nikon met echt iets nieuws is gekomen, na het uitkomen van de D50 en de D70(s)
Vreemd is dat in deze nieuwe Canon geen FF sensor zit, zoals de 5D, het lijkt mijn inziens erop dat ze dit nog niet helemaal door ontwikkeld is. Dus ben ik benieuwd als Nikon met zo sensor uitkomt,of het anders, beter zal zijn.
Maar het blijft de mens achter de camera, die foto laat lukken of mislukken, en goed gereedschap zal zeer zeker bijdrage tot een goed resultaat. Ik zie namelijk geen profs lopen met een Medion camera
Alleen ben ik verbaasd wat een Canon topic hier op een Nikon forum te zoeken heeft.

Volgende week de SONY???

- Brenzef
- Forumlid
Re: vergelijken
Ik denk dat je mijn bericht verkeerd leest Erver.everkaik schreef:Maar ik hou je reactie op afgeven op het merk en niet zozeer op een gedegen onderbouwde conclusie. Jammer dus, maar ieder zijn mening inderdaad
Ik vroeg mij af waarom Canon zo'n slechte lens gebruikt voor het maken van een Demo met zo'n top kamera. Dat is niet echt reklame.
Dat je verondersteld dat ik daarmee alle "L" lenzen als bagger bestempel is een misinterpretatie.
Ik zal je het nog iets anders uitleggen.

Ik wordt een beetje droevig van Nikon.... De D200 is mooi, maar laat punten liggen op een aantal gebieden. Deze gebieden heeft Canon wel goed aangepakt, zoals bijvoorbeeld ruis, bij mij een enorme ergenis.
De 20D die vele jaren ouder is doet het stukken beter.
Ik vraag me echt af of mijn volgende DSLR wel een Nikon zal zijn.
Nikon is allang niet meer koploper, zeker niet in het ontwikkelen van sensoren. Nu ze de glasprijzen tot boven in de hemel hebben doen laten stijgen is mijn "trouw" aan Nikon gedaald tot het dieptepunt.
Ik heb veel mooi Nikonglas, maar ook ruim voldoende ruimte om over te stappen naar een ander merk dat wel aan de weg timmert.
- Brenzef
- Forumlid
Zo, weer uit je analoge donkere hoekje gekropen Amadeus?Amadeus Gould schreef:Het is in dit verband misschien wel eens leuk om je te onthaasten en eens nuttig om eens terug te gaan naar een FMtje, 50 mm objectiefje met een dia of film rolletje. Een mooie rangefinder mag natuurlijk ook.
Amadeus Gould
Je hebt, zo lijkt het, niets anders te vertellen dan je eindeloze analoge verhaaltjes, triest....