Ja lekker danyoyo schreef:Je moet gewoon een DX (tele) body naast je FX (groothoek) body houden.

Ik denk eerder dat er bij Nikon nog een hoop werk valt te verzetten en ik nog even lekker wacht met die 70-200.
Ja lekker danyoyo schreef:Je moet gewoon een DX (tele) body naast je FX (groothoek) body houden.
Mijn ervaring was dat de vignetteringscorrectie in de camera de vignettering, ook bij f 2.8 heel netjes wegneemt.mikemix schreef:Ben wel benieuwd hoe de 70-200 via software in de camera de vignettering onder controle heeft.
Lees geen wanklanken maar is dit ook zo?
Je 14-24 op de D3 en je 70-200 of 300 op de D2Xs.mikemix schreef:Ja lekker danyoyo schreef:Je moet gewoon een DX (tele) body naast je FX (groothoek) body houden.
Ik denk eerder dat er bij Nikon nog een hoop werk valt te verzetten en ik nog even lekker wacht met die 70-200.
Maar die VC (vignetteringscorrectie) trekt de schaduwen op met als gevolg posterizatie...Marten schreef:Mijn ervaring met de 70-200 op de D3 was dat de vignetteringscorrectie in de camera de vignettering, ook bij f 2.8 heel netjes wegneemt.mikemix schreef:Ben wel benieuwd hoe de 70-200 via software in de camera de vignettering onder controle heeft.
Lees geen wanklanken maar is dit ook zo?
Zonder die correctie vond ik de vignettering bij f 2.8 tamelijk storend.
posterwattes?yoyo schreef:Maar die VC (vignetteringscorrectie) trekt de schaduwen op met als gevolg posterizatie...
http://www.dpreview.com/learn/?/key=posterizationMarten schreef:posterwattes?yoyo schreef:Maar die VC (vignetteringscorrectie) trekt de schaduwen op met als gevolg posterizatie...
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pos ... eken&meta=Marten schreef: posterwattes?
Correctie...yoyo schreef:Ik denk overigens dat de vignetering van de 70-200 niet zo heel veel met sensorvignetering te maken heeft...
Die keuze heb ik nu gemaakt, nl.:yoyo schreef:Je moet gewoon een DX (tele) body naast je FX (groothoek) body houden.
Het probleem is op alle zoomstanden bij f/2.8 en metname bij 200mm. Bij f/4 is het een heel goed objectief. En ik diafragmeer idd vaak één stop.Melliw schreef:Zit die 80-200 niet gratis in de 70-200?
Ik bedoel hiermee te zeggen als je bang bent voor donkere hoeken gebruik het objectief dan niet in de uiterste zoom-standen.
gr. Melliw