Eerste foto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Jill

Eerste foto's

Bericht door Jill » di feb 03 2009 6:46 pm

Hallo,

Deze week de D80 binnen gekregen. M'n eerste spiegelreflex.
Dat valt nog niet mee zeg, das wel even wennen vergeleken mijn oude vertrouwde Sony H9 compact camera.

De meeste foto's zijn onacceptabel, maar deze wil ik nog wel even laten zien.

Afbeelding

Commentaar en tips welkom, ik wil graag weten wat ik de volgende keer kan verbeteren.
Ik ben nog even aan het kijken en bewerken, misschien komen er zo nog andere foto's bij.

Denk eraan, dit was m'n eerste keer met een spiegelreflex :lol:
Groetjes, Jill

Say cheese

Re: Eerste foto's

Bericht door Say cheese » di feb 03 2009 9:23 pm

Hoi Jill,

Voor je eerste serie foto's helemaal niet gek. Foto is zo te zien scherp, het onderwerp staat mooi centraal (ruim omkaderd), horizon recht, enz enz. Foto lijkt wat van bovenaf te zijn genomen, misschien idee om de foto wat meer op oog hoogte van het paard te nemen. Qua belichting misschien nog wat aan sleutelen. De foto is vrij grijs en grauw. Via PS curves wat meer contrast toevoegen. Al met al helemaal niet gek. Succes!

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di feb 03 2009 9:45 pm

Ik vind het geen spannende foto eerlijk gezegd, een nogal standaard compositie. Kleuren zijn inderdaad grauw, en de achtergrond is ronduit lelijk. Omdat je de foto in Foto beoordeling hebt geplaatst hou ik geen rekening met het feit dat het je eerste keer met een spiegelreflex is, want als je zachte heelmeesters wil hebben moet je hem in foto presentatie plaatsen :-)

Paardje ziet er wel lief uit :-)

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di feb 03 2009 10:31 pm

Hoi,

Sluit me aan bij de vorige spreker....compostie kan veel beter. Zorg voor een rustige achtergrond en probeer met scherptediepte te spelen waarbij je op het oog van het paard scherp stelt... Nu zit alles in een platvlak.... Overigens heb je wel een moeilijk onderwerp gekozen voor een eerste foto want paarden fotograferen is een hele lastige klus. Neemt niet weg dat het een goede poging is, veel doen en uitproberen dus...ga zo door!!!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Jill

Bericht door Jill » wo feb 04 2009 6:22 pm

Bedankt voor jullie reacties en eerlijkheid.
Ik kan best tegen een beetje kritiek hoor! Plaats de foto niet voor niets op internet.
Ik wil graag beter worden in fotograferen, daar horen nou eenmaal (soms harde) beoordelingen en tips bij.

Mijn grootste punt is ook dat de foto's zo grauw zijn. Maar zou iemand me dan kunnen uitleggen hoe ik dit beter zou kunnen doen?

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo feb 04 2009 8:02 pm

Met welk programma bewerk je je foto's?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Jill

Bericht door Jill » wo feb 04 2009 9:26 pm

Paint Shop Pro Photo X2

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”