Welke D40 set moet ik kiezen
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke D40 set moet ik kiezen
Kwestie van uitproberen... wanneer jouw situatie of voorkeur ligt bij een objectief met VR moet je die gewoon kopen.
Ik wilde alleen even aangeven dat VR niet zaligmakend is, zoals weleens wordt gedacht.
gr. Melliw
Ik wilde alleen even aangeven dat VR niet zaligmakend is, zoals weleens wordt gedacht.
gr. Melliw
Hoi ik heb ook de D40 set!! Ik heb hem met de 18-55 en de 55-200 lens als aanbieding gekocht!! Google nog eens, er zijn vele aanbiedingen te vinden...Zelf gebruik de 18-55 eigenlijk bijna niet
moet ik toch weer eens doen..Heb ook de sigma 70-300 macro lens, ik ben meer van het inzoomen..Al zou ik er wel graag een lichtsterke lens bij willen, maar welke??

Ik moet de 55-200 VR nog kopen maar heb zelf de D80 en daarbij de 50 mm 1,8 maar op de D40 en D60 moet je dan zelf scherpstellen.
Ton
Ton
Het gaat hier dus om mijn eerste spiegel reflex.
Lijkt me een ideale instapper.
Wat ik zoal schiet, landschappen, mijn dochtertje
en nou ben ik ook nog een groot wieler liefhebber en zou dus hier ook graag foto's bij gaan maken.
Wat is dan het advies?
(let wel, het gaat mij om de 18-55 lenzen, die zitten bij de standaard kits, later komt er vast nog wel een lensje bij)
Lijkt me een ideale instapper.
Wat ik zoal schiet, landschappen, mijn dochtertje

Wat is dan het advies?
(let wel, het gaat mij om de 18-55 lenzen, die zitten bij de standaard kits, later komt er vast nog wel een lensje bij)
Tja dan heb je het antwoords al gezien op je vraag dus?
Begin met de 18-55 VR omdat je de 18-70 niet als kitlens bij de D40 zult aantreffen denk ik zo. Of je koopt een body los en maakt dan je keuze voor de lens die het meest bij jou past.
Ton
Begin met de 18-55 VR omdat je de 18-70 niet als kitlens bij de D40 zult aantreffen denk ik zo. Of je koopt een body los en maakt dan je keuze voor de lens die het meest bij jou past.
Ton
Laatst was er dus een goed aanbieding bij deWinkel, met de twee lenzen die ik ook heb. Heb gekeken op de site maar volgens mij is de nikon D40 daar op... Met de 55-200 lens kom je trouwens ook goed op weg hoor

Er zijn zoveel goedkope adressen en de meeste zie je http://www.kieskeurig.nl/
Ik heb ook een D40 en achteraf spijt dat ik niet alleen de body heb gekocht. Je wil al snel beter dan de kitlenzen.