TFT monitor: verschil tussen 17 en 19 Inch
Het bekijken van digitale foto's gaat het beste op een 16:10 monitor oftewel een breedbeeld. Dan kom je al snel uit op een resolutie van 1680:1050. De 21" breedbeeld monitoren geven dit weer het beste weer.
We spenderen honderden euro's aan onze foto apparatuur en bekijken de daarmee gemaakte resultaten het meest op onze monitor. Deze moet mijns inziens dan ook van een goede kwaliteit zijn. Dit betekent een uitstekend contrast en helderheid maar vooral een perfecte kleurechtheid. Dan kom je uiteindelijk terecht bij 2 merken. Eizo en Viewsonic.
Ik calibreer m'n Eizo S2110W regelmatig voor een natuurgetrouwe weergave. Zo zorg ik voor een optimaal reslutaat van m'n uiteindelijk afdrukken.
Maar ik kan me voorstellen dat anderen minder eisen stellen aan hun monitor.
We spenderen honderden euro's aan onze foto apparatuur en bekijken de daarmee gemaakte resultaten het meest op onze monitor. Deze moet mijns inziens dan ook van een goede kwaliteit zijn. Dit betekent een uitstekend contrast en helderheid maar vooral een perfecte kleurechtheid. Dan kom je uiteindelijk terecht bij 2 merken. Eizo en Viewsonic.
Ik calibreer m'n Eizo S2110W regelmatig voor een natuurgetrouwe weergave. Zo zorg ik voor een optimaal reslutaat van m'n uiteindelijk afdrukken.
Maar ik kan me voorstellen dat anderen minder eisen stellen aan hun monitor.
Beste Rubba, je typte....
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een crt, maar dat is precies zoiets als de eeuwige discussie tussen analoge en digitale Slr's. Feit is, dat over enkele jaren de crt's uit ons leven gaan verdwijnen of we het nu willen of niet. Binnenkort zijn de TFT's toch op hetzelfde niveau, of zelfs beter, dan de crt's. Het is en kwestie van tijd....
Tip voor de topic-host.... neem gewoon een afbeelding mee(digitaal+ afdruk) en oordeel ter plekke.
Alles went.....ook tft's.......behalve schoonmoeders!

Op zich mee eens dat een goed scherm ook van belang is, echter vergeet de afdrukmogelijkheden niet. Of het nu de Hema of een lokale fotograaf is, of je, je met zorg gemaakte afbeeldingen, zelf afdrukt op een printertje, je blijft toch afhankelijk van de te printen apparatuur. Persoonlijk ben ik ook gegaan voor een goed scherm, maar wilde hier geen TE absurde bedragen uitgeven. Het is toch altijd net ietsjes anders dan je wilde hebben. Kortom 100% krijg je het toch niet. Je kunt je beter druk maken over, bijvoorbeeld, een goede compositie.Rubba schreef:We spenderen honderden euro's aan onze foto apparatuur en bekijken de daarmee gemaakte resultaten het meest op onze monitor. Deze moet mijns inziens dan ook van een goede kwaliteit zijn. Dit betekent een uitstekend contrast en helderheid maar vooral een perfecte kleurechtheid.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een crt, maar dat is precies zoiets als de eeuwige discussie tussen analoge en digitale Slr's. Feit is, dat over enkele jaren de crt's uit ons leven gaan verdwijnen of we het nu willen of niet. Binnenkort zijn de TFT's toch op hetzelfde niveau, of zelfs beter, dan de crt's. Het is en kwestie van tijd....

Tip voor de topic-host.... neem gewoon een afbeelding mee(digitaal+ afdruk) en oordeel ter plekke.
Alles went.....ook tft's.......behalve schoonmoeders!

TFT monitor: verschil tussen 17 en 19 Inch
Flexscan S2111W, een echte XXL-monitor van 21 inch met een beeldverhouding van 16:10. resolutie van 1680 x 1050 beeldpunten, de optimale beeldkwaliteit met een grote kijkhoek, het hoge contrast en superkorte schakeltijden.
Een directe achtergrondverlichting waarborgt een ongekend helder beeld.
Mooi grote schermoppervlak maakt effectief werken met verschillende toepassingsvensters makkelijker, prijs rond de €700a€850. vrgr. GvD
Een directe achtergrondverlichting waarborgt een ongekend helder beeld.
Mooi grote schermoppervlak maakt effectief werken met verschillende toepassingsvensters makkelijker, prijs rond de €700a€850. vrgr. GvD
Merk MIRAI
Type DML-522W100
Scherm grootte 22 inch
Beeldformaat 16:10
Response tijd 5 ms
Resolutie 1680 x 1050
Inkijkhoek h 170 - v 160
Helderheid 700 cd/m2
Contrast verhouding 700:1
Scanfrequentie horziontaal max 82 kHz
Scanfrequentie verticaal max 76 Hz
Ingebouwde speakers Ja
Vermogen speakers 2 watt
Auto-adjust Ja
Automatische helderheid Nee
Automatische power-off Nee
DVI-D 1x
D-sub 1x
Hoofdtelefoon aansluiting Nee
USB-hub Nee
Energieverbruik 48 Watt
Energieverbruik standby 2 Watt
Powermanagement Ja
Hoogte 400 mm
Breedte 511 mm
Diepte 190 mm
Gewicht 6.4 kg
Kleur Zilver
Product code DML-522W100
Kost ..... € 286,50 en dat vind ik voor die prijs een geweldig scherm, beter dan welke CRT ooit ..
Luc.
Type DML-522W100
Scherm grootte 22 inch
Beeldformaat 16:10
Response tijd 5 ms
Resolutie 1680 x 1050
Inkijkhoek h 170 - v 160
Helderheid 700 cd/m2
Contrast verhouding 700:1
Scanfrequentie horziontaal max 82 kHz
Scanfrequentie verticaal max 76 Hz
Ingebouwde speakers Ja
Vermogen speakers 2 watt
Auto-adjust Ja
Automatische helderheid Nee
Automatische power-off Nee
DVI-D 1x
D-sub 1x
Hoofdtelefoon aansluiting Nee
USB-hub Nee
Energieverbruik 48 Watt
Energieverbruik standby 2 Watt
Powermanagement Ja
Hoogte 400 mm
Breedte 511 mm
Diepte 190 mm
Gewicht 6.4 kg
Kleur Zilver
Product code DML-522W100
Kost ..... € 286,50 en dat vind ik voor die prijs een geweldig scherm, beter dan welke CRT ooit ..
Luc.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kost ..... € 286,50 en dat vind ik voor die prijs een geweldig scherm, beter dan welke CRT ooit .
Nu weet ik niet veel van schermen. Maar lees wel de bladen van de consumentenbond e.d. Daar lees ik dat er nog steeds geen beter scherm is dan zo'n grote warme bak, waar je ook brood mee kunt voor verwarmen.
En toch wil ik zo'n klein plat ding, want ik heb op m'n werkplek geen ruimte voor een 20 inch of groter.
Ik heb nu een 15 inch. En helaas, dat ding was destijds in de aanbieding. Soms ben ik ook een zuinige Nederlander. Het resultaat is dat ik dus een CTX scherm heb, dat al 3 jaar oud was, toen ik het voor de eeuwwisseling kocht.
Samengevat lees ik in de vorige berichten dat 19 wel makkelijker kijkt dat 17. Dus dat is dan het antwoord op mijn vraag.
Nu weet ik niet veel van schermen. Maar lees wel de bladen van de consumentenbond e.d. Daar lees ik dat er nog steeds geen beter scherm is dan zo'n grote warme bak, waar je ook brood mee kunt voor verwarmen.
En toch wil ik zo'n klein plat ding, want ik heb op m'n werkplek geen ruimte voor een 20 inch of groter.
Ik heb nu een 15 inch. En helaas, dat ding was destijds in de aanbieding. Soms ben ik ook een zuinige Nederlander. Het resultaat is dat ik dus een CTX scherm heb, dat al 3 jaar oud was, toen ik het voor de eeuwwisseling kocht.
Samengevat lees ik in de vorige berichten dat 19 wel makkelijker kijkt dat 17. Dus dat is dan het antwoord op mijn vraag.
Sorry maar dat kan ik niet direct uit de review op trusted halen.Herrie schreef:Op Trusted Reviews (tweede hit op google) wordt de Mirai met respect behandeld maar alles behalve geschikt bevonden voor foto-editing, vanwege zijn matige kleuren. Jammer, want ik zag die prijs ook wel zitten...
Herrie
Er staat eigenlijk my not be ........perfect ... dus is het ook geen werkelijke keiharde test en natuurlijk wat wil je voor die prijs.
Zet je dit scherm naast schermen van 3 jaar geleden dan kom je toch tot de conclusie dat hij eigenlijk nog niet eens zo slecht presteert (ook wat kleur betreft)...
Ik heb het scherm hier live naast verschillende schermen gehad en ik vind het verre van een werkelijk matig scherm...
dat hij in donkere partijen weinig detail laat zien en in sommige gevallen wat over straling heeft is deels waar maar dat zie je echter soms ook bij schermen die een 3X hoger prijskaartje hebben en daarnaast vaak nog een stukken kleiner formaat.
Ik denk dat dit scherm op het moment the best bang for the buck is.. zeker als je op een buget bent...
Luc.
Beste Hans,
Ga naar een computerwinkel, en ga daar een vergelijk maken. Een Eizo is inderdaad The Best, maar loei en loei duur. En om Bug uit de droom wereld te halen, zo TFT kijkt een stuk rustiger als zo’n conventionele CRT kast.
Een ieder heeft zo zijn eigen smaak, maar nogmaals ga in een echte computerwinkel vergelijken. Echt leuke betaalbare schermen zijn NEC / ILYAMA/ PHILIPS / LG ( lekker goedkoop) en SAMSUNG.
Mijn TFT is aangesloten via Dvi-D…heel eerlijk ik zie geen verschil tussen deze en de oude VGA kabel.
Geen ervaring mee, maar kijk eens naar deze http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?i ... .mc_id=rss
SUC6 Hans
Ga naar een computerwinkel, en ga daar een vergelijk maken. Een Eizo is inderdaad The Best, maar loei en loei duur. En om Bug uit de droom wereld te halen, zo TFT kijkt een stuk rustiger als zo’n conventionele CRT kast.

Een ieder heeft zo zijn eigen smaak, maar nogmaals ga in een echte computerwinkel vergelijken. Echt leuke betaalbare schermen zijn NEC / ILYAMA/ PHILIPS / LG ( lekker goedkoop) en SAMSUNG.
Mijn TFT is aangesloten via Dvi-D…heel eerlijk ik zie geen verschil tussen deze en de oude VGA kabel.
Geen ervaring mee, maar kijk eens naar deze http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?i ... .mc_id=rss
SUC6 Hans
TFT monitor:verschil tussen 17 en 19 Inch
Beste forumlezers,sinds maandag 26 februari heb ik een EIZO S1931SE aangeschaft.Ik was in het bezit van een Philips 150P2E.Buiten het verschil tussen 15 en 19 Inch is dit scherm een openbaring.Veel meer scherpte en meer afstelmogelijkheden op het scherm zelf.Na calibratie met de Spyder was het helemaal feest.Mijn foto's maken dit nieuwe scherm tot een lust voor het oog.
Groeten, Eric
Groeten, Eric
Re: TFT monitor:verschil tussen 17 en 19 Inch
De foto's maken het scherm...E.Verwoerd schreef:Mijn foto's maken dit nieuwe scherm tot een lust voor het oog.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ketting
Yoyo schreef:
Ben ik niet met je eens Yoyo (ik begrijp wel wat je bedoel, maar toch ...)
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Als de foto's perfect zijn en je hebt een waardeloos scherm, zal het er nog niet mooi uit komen te zien.
Dus het scherm moet wel in verhouding staan met de rest van de opname apperatuur.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
E.Verwoerd schreef:
Mijn foto's maken dit nieuwe scherm tot een lust voor het oog.
De foto's maken het scherm...
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Als de foto's perfect zijn en je hebt een waardeloos scherm, zal het er nog niet mooi uit komen te zien.
Dus het scherm moet wel in verhouding staan met de rest van de opname apperatuur.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken