mikemix schreef:
Jij bekijkt het duidelijk alleen vanuit de winkeliers kant
Bouw jij geen mooie (zakelijke) relatie op met je klanten? Ik heb gelukkig nooit dat soort discussies met mijn leverancier.
Is wel prettig als je met een winkelier een vertrouwensband opbouwt. Werpt ook zijn vruchten af, ik kom daar iedere keer terug
voor een nieuwe aankoop.
Oh dat wel hoor, maar helaas maak je ook vaak genoeg slechte dingen mee. Klanten die zelfs ná controle beweren dat er iets aan de hand is terwijl bij de koop alles in de doos zat of onbeschadigd was.
Je kan niet iedereen vertrouwen en heden ten dage kan ik je beloven dat de winstmarges het niet toelaten om overal demomodellen van te hebben. Een klant die een camera wil kopen heeft uiteraard ook het recht om een camera eerst te bekijken.
Wat ik jammer vind is dat mensen voor een duppie op de eerste rang willen zitten en dan nog verwachten dat ze korting krijgen, een toestel mogen uitproberen, na een week of 2 een toestel terug te mogen brengen en dan nog hun hele betaalde bedrag terug willen hebben. Die denken dat je op een camera van 1200 euro zeker 400 euro winst maakt! Ook als hobbyist kan ik me prima bedenken dat iedere euro dat het goedkoper kan, het goedkoper moet zijn als je via websites zoals kieskeurig.nl adverteert. Anders plaats je jezelf compleet uit de markt. En als iedere euro telt, kan er echt niet hetzelfde gehandeld worden als de lokale fotoboer. Daar betaal je ook meer voor je camera maar dat willen we uiteraard ook weer niet.
Wat veel gebeurt is uitproberen bij de lokale fotohandel en kopen via internet. Vind ik ook niet netjes maar kan het me best voorstellen.
Niet alles door de ogen van de handel gezien Mike maar wel voor een groot gedeelte.
Veel klanten kunnen bij mij veel maken, die geloof ik zonder twijfel. Aan de andere kant heb je met handel via internet of als discountwinkel veel te maken met incidentele klanten. Die kun je niet allemaal op de blauwe ogen vertrouwen al wil je dat uiteraard wel graag.