Maasvlakte (HDR)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo feb 04 2007 8:51 am

Matchless schreef:In capture lees ik de gemaakte foto in en vervolgens maak ik daarvan 5 foto's met een andere belichting. Volgens mij kan ik in photomatix niet 1 NEF inlezen en dan de belichting veranderen. Maar als het anders is hoor ik het graag.
In de laatste versie van Photomatix is het mogelijk om in ieder geval een D70 NEF rechtstreeks in te laden en om te zetten naar HDR.
Dit kan je een hoop werk besparen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo feb 04 2007 2:37 pm

Heb ook even met HDR/Tone Mapping zitten spelen...

Afbeelding

Vond zelf het sfeertje wel aardig.

Technische details:
Camera: Nikon D1, Lens: Nikkor: 70-210, Brandpunt: 210 mm, Sluitertijd: 1/250 sec, Diafragma: F10, ISO: 400

Groetjes,

Bram

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo feb 04 2007 3:49 pm

Apart kleurtje heb je er wel aan over gehouden...

Maar hoe ben je te werk gegaan? Ik vind er een beetje te veel halo effect in zitten bij de buizen aan de linker kant. Maar dat is vaak met veel licht erg moeilijk te vermijden bij HDR.

Ook de beelduitsnede vind ik niet helemaal je van het .. Misschien heb je geprobeerd om een soort doorkijkje te maken maar nu zie ik eigenlijk alleen maar een hoop halve dingen.

Vat het positief en opbouwend op, zo is het wel bedoeld...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo feb 04 2007 3:54 pm

Bedankt voor je commentaar Luc!

Ik vat het altijd positief op, we zijn er om van elkaar te leren toch?
En tsja... over smaak valt niet te twisten he.

Zelf vind ik de compositie juist wel heel aardig om dat de buizen de foto naar mijn mening juist op een aparte manier kaderen.
En ja van de gebruikte effecten moet je houden.

Zelf vind ik het heel leuk als je 1 foto op verschillende plaatsen toont dat je een grote diversiteit aan commentaren krijgt.

Met vriendelijke groet,

Bram

gabsor

Bericht door gabsor » vr feb 09 2007 10:31 pm

Heb zelf de ervaring met HDR dat nachtfoto´s van verlichte gebouwen, of in gebouwen het beste resultaat oplevert. Echter, niet altijd voorspelbaar.
Voorbeeld: foto met juiste belichting ofwel een regulier geschoten origineel en een HDR variant met -1, 0, +1.... en met tonemap bijgewerkt.

Ben zelf van mening dat het origineel zonder HDR mooier is. Wellicht kwestie van smaak?

Origineel:
Afbeelding

HDR + tonemapped:
Afbeelding

Matchless

Bericht door Matchless » zo feb 11 2007 8:58 am

Leuk, maar ik ben het met je eens. In dit geval vind ik ook het orgineel mooier. Het lijkt erop dat je behoorlijk wat scherpte en kleur kwijtraakt in HDR. Vreemd.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo feb 25 2007 1:57 am

Naar mijn smaak is in deze laatste set voorbeeldfoto's het origineel mooier dan de ge-HDR'de versie.
Maar ik zie toch ook steeds meer voorbeelden voorbijkomen van foto's die wel degelijk winnen aan zeggingskracht door de bewerking.
Het lijkt er op dat de digitale doka nog heel wat meer te bieden heeft dan wij ooit konden bevroeden...
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”