n00b op het gebied van flitsen

Discussies over flitsers
Plaats reactie
aseesink

n00b op het gebied van flitsen

Bericht door aseesink » do feb 05 2009 4:20 pm

Ik heb een D300, een D70 en een SB800.
Ik ben echt een n00b op het gebied van flitsfotografie. Ik speel er thuis wel veel mee om het e.e.a. te ontdekken hoe het allemaal in de praktijk werkt. Indirect flitsen, remote stand etc. Ik heb ondertussen wel het boek Nikon Creative Lighting System Digital Field Guide besteld (nog niet binnen). Geen idee of het wat is, maar dat zien we wel.

Eigenlijk alvast 2 vragen.
1. Ik zit er aan te denken om voor de spielerij een 2e flitser er bij te kopen. Zou de SB600 voldoende zijn of beter de SB900 (of een 2e hands SB800)? Ik weet nu al dat ik vragen ga krijgen zoals van dat hangt er van af wat je er mee wilt doen. Het antwoord is eigenlijk gewoon kijken en leren wat ik met het CLS kan doen. Misschien een zelf portretje (of een van mijn vrouw), misschien een stil leven dat soort dingen.
2. Vooralsnog zie ik het (nog) niet zitten om een studio set aan te schaffen om mee te spelen. Maar wie weet wat de toekomst biedt. Ik lees in dit forum wel dingen als paraplu's. Echter ik heb absoluut geen idee wat het effect van die dingen is. Wat kan ik er mee? Kan ik daar ergens informatie over vinden? Kunnen die paraplu's ook voor de SB800/SB600/SB900 gebruikt worden? Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Alvast bedankt in ieder geval.

Andre

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: n00b op het gebied van flitsen

Bericht door Fotofreak » do feb 05 2009 5:55 pm

dmv de sb800 kan je makkelijk een tweede flitser aansturen, met de huidige spullen zou een sb600 genoeg zijn.
Denk je veel te moeten gaan flitsen en evt een ff later erbij, dan zou ik de sb900 kiezen.

vr gr
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”