Ik heb een 70-300 AF-g over. Dacht ik een collega blij mee te kunnen maken die net een D40 heeft gekocht en gaat beginnen met digitaal slr.
Lens op body gezet, maar wat schetst onze verbazing: geen autofocus! Zet ik de lens op mijn D70 dan doet hij het wel. Daar ligt het dus niet aan.
Is dit een bekend fenomeen ? Ik heb hier al lopen zoeken maar kan er niets over vinden.
Alvast dank,
K'rix
70-300 AF-G op D40: geen auto focus ?
- Janha
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: 70-300 AF-G op D40: geen auto focus ?
Beste Kostunrix,
De D40 lust alleen AF-S objectieven, jouw 70-300 AF-G heeft geen ingebouwde scherpstelmotor.
De 70-300 AF-G wordt op de D70 aangedreven door de motor die in de body zit.
Helaas zit er in de D40 niet zo'n scherpstelmotor, de AF-S VR 70-300mm 4.5-5.6G werkt dus wel op de D40.
Groet,
Jan
.
De D40 lust alleen AF-S objectieven, jouw 70-300 AF-G heeft geen ingebouwde scherpstelmotor.
De 70-300 AF-G wordt op de D70 aangedreven door de motor die in de body zit.
Helaas zit er in de D40 niet zo'n scherpstelmotor, de AF-S VR 70-300mm 4.5-5.6G werkt dus wel op de D40.
Groet,
Jan
.
Jan,
Dank voor deze heldere verklaring.
Typisch geval van pech dus (voor mijn collega, die moet nu een duurdere lens gaan zoeken).
Heer Moderator: slotje mag erop.
Dank voor deze heldere verklaring.
Typisch geval van pech dus (voor mijn collega, die moet nu een duurdere lens gaan zoeken).
Heer Moderator: slotje mag erop.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je moet toch wat vaker langskomen vismeneer; we hebben het er al vaak over gehad. Zeker een keer per week.Kostunrix schreef:Lens op body gezet, maar wat schetst onze verbazing: geen autofocus! Zet ik de lens op mijn D70 dan doet hij het wel. Daar ligt het dus niet aan.
Is dit een bekend fenomeen ? Ik heb hier al lopen zoeken maar kan er niets over vinden.

Slotje zoals aangevraagd.