Draadloze afstandsbediening voor D90?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
BlaBla

Re: Draadloze afstandsbediening voor D90?

Bericht door BlaBla » do feb 05 2009 10:49 pm

Marten schreef:Hou er wel rekening mee dat als je een vreemdmerk afstandsbediening aansluit op je camera en de rook komt vervolgens uit het toestel, je Nikon garantie in ieder geval komt te vervallen. :shock:
Hmm, met die gedachte moet de markt voor objectief-merken zoals Tamron, Tokina, Sigma en noem ze allemaal maar op er niet best uit zien...
Objectieven zijn immers ook "electrisch" verbonden met de camera.

Trouwens, hoe zou meneer Nikon moeten weten welke afstandbediening er aan de camera heeft gehangen...?

Als ik zie hoe knullig het lock-mechanisme werkt lijkt me zo'n afstandbediening met draad verre van een "high-tech" artikel, dus ook die van meneer Nikon niet.

Aan het gebruik van een niet-Nikon infrarood afstandbediening zijn uiteraard geen risico's verbonden.
(en degene die dat wel denkt zal ook wel heel panisch worden als ie zijn camera mee naar familie neemt en die pakken de afstandbediening van hun Mitsumashi TV en video :lol: )
Laatst gewijzigd door BlaBla op do feb 05 2009 10:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BlaBla

Bericht door BlaBla » do feb 05 2009 10:53 pm

mikemix schreef:
Marten schreef:Hou er wel rekening mee dat als je een vreemdmerk afstandsbediening aansluit op je camera en de rook komt vervolgens uit het toestel, je Nikon garantie in ieder geval komt te vervallen. :shock:
Idd, dan blijkt die €3,- ineens heel duur te worden....
Ho ho , zo goedkoop is die draadafstandbediening uit HongKong nu ook weer niet. Die kost al gauw $7,50 :lol:

BlaBla

Bericht door BlaBla » vr feb 06 2009 9:01 am

D-90s schreef:Nu staan wij nog wel eens in een vogelhut en dan is een draadje toch wel handig aan je afstandsbediening...

't is zo lullig als jij de D300 met een 200-400vr objectief van de buurman laat afgaan.... :lol: :lol:
Er schoot me nog te binnen dat dit ook de nodige creatieve mogelijkheden biedt.

Het tegelijkertijd af laten gaan van meerdere toestellen is volgens mij te gebruiken om bijvoorbeeld een panorame te maken van een zeer dynamische situatie. Of bijvoorbeeld voor het vastleggen van dezelfde scene vanuit verschillende blikpunten op exact hetzelfde moment.

Nu heb ik zelf maar 1 camera, maar is hier al eens mee geexperimenteerd, bijvoorbeeld op een club-bijeenkomst?

(Ik zal er elders een apart draadje over starten.)

BlaBla

Bericht door BlaBla » vr feb 06 2009 10:42 am

Okee, nog maar een post van mij in dit draadje :lol:

Hier technische informatie over het protocol van de Nikon-afstandbediening en hoe dit te verwerken is in een zelf gesoldeerde afstandbediening:

http://www.bigmike.it/ircontrol/

the collector

Bericht door the collector » ma feb 09 2009 7:45 pm

wij zouden het alvast met 2 camera's kunnen proberen :)

Marcel079
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marcel079 » ma feb 09 2009 8:29 pm

In het verleden kon je de D50 met een universele afstandsbediening van de Blokker bedienen. Even opzoeken welke code je nodig had en voor € 3,95 ben je klaar. Ik heb niet het idee dat het met de D90 van nu anders werkt.
Niet met Nikon geschoten, altijd mis

ae86

Bericht door ae86 » wo apr 01 2009 8:58 pm

Vandaag de afstands bediening van dealextreme binnen gehad :D
Had er voor die prijs 2 besteld, leuk kado voor een andere D90 liefhebber.
vrijdag besteld, vandaag in huis en hij werkt gewoon goed en dat voor 2 euro :P

VeRNaZ

Bericht door VeRNaZ » do apr 09 2009 7:21 pm

Vandaag de afstands bediening van dealextreme binnen gehad
Had er voor die prijs 2 besteld, leuk kado voor een andere D90 liefhebber.
vrijdag besteld, vandaag in huis en hij werkt gewoon goed en dat voor 2 euro
Is geen 1 april grap he :roll:

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Cyrus » do apr 16 2009 3:17 pm

Vast niet. Ik heb deze remote een tijd geleden daar besteld, had ik een week later in huis. Werkt prima.

Ik had de ML-L3 Look-A-Like over het hoofd gezien. Als de batterij van mijn exemplaar leeg is, dan bestel ik daar de ML-L3 look-a-like.
Groeten,
Edwin

flickr - website

VeRNaZ

Bericht door VeRNaZ » wo apr 22 2009 6:44 pm

Cyrus schreef:Vast niet. Ik heb deze remote een tijd geleden daar besteld, had ik een week later in huis. Werkt prima.

Ik had de ML-L3 Look-A-Like over het hoofd gezien. Als de batterij van mijn exemplaar leeg is, dan bestel ik daar de ML-L3 look-a-like.
Ik ben er inmiddels ook achter. Ik heb ook deze remote besteld. Was ook binnen een week binnen en werkt echt super !!
Ik heb er ook één besteld met draad, maar die moet nog worden nageleverd.
Ik ben benieuwd !!

jjk

Bericht door jjk » ma mei 11 2009 5:58 pm

Inhakend op dit draadje heb ik een aansluitende vraag:

Ik heb zowel de draadloze als de kabelversie van Nikon. Nadeel van de kabel is dat je er naast moet staan en het nadeel van de AB is dat de sensor aan de voorkant van de camera zit. Leuk bij zelfportretten, maar ik wil hem juist dan gebruiken wanneer ik niet mijn kop op de foto wil hebben. Dus, als ik een 10 meter achter de camera sta.

Zijn er systemen die dit mogelijk maken?

Groet,

Jan

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma mei 11 2009 6:00 pm

Lang geleden heeft iemand daar ooit eens op gezegd: spiegeltjes......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

jjk

Bericht door jjk » ma mei 11 2009 7:28 pm

Inderdaad iets waar ik ook aan gedacht had. Ik dacht echter meer aan een "nettere" oplossing. Misschien iets van een RF ontvanger die met een kabel aan de camera wordt aangesloten.

Jan

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”