Glaasje wijn ?

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kostunrix

Glaasje wijn ?

Bericht door Kostunrix » za feb 07 2009 9:55 pm

Pruts weer vandaag. Maar gaan spelen met het resultaat van een ongelukje bij het uitruimen van de vaatwasser.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Ciska

Re: Glaasje wijn ?

Bericht door Ciska » za feb 07 2009 10:09 pm

bovenste vind ik niet veel aan de onderste vind ik super leuk bedacht.... beetje een AA foto... heel erg grappig bedacht

jvdheuvel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jvdheuvel » zo feb 08 2009 9:28 am

Voor mij ook nummer 2.... alleen was het misschien mooier geweest als je je vingerafdrukken even had weggepoetst.... die zijn nu toch wel erg goed te zien.
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo feb 08 2009 10:33 am

Alle creatieve ideeën prijs ik tot in de hemel, zo ook deze. Ik vind het alleen jammer dat de uitvoering een iets te wensen overlaat. En dat heeft o.a. te maken met je flits. Indien je dit soort fotografie met flits uitvoert kan je beste zorgen dat de flitskop het onderwerp niet kan "zien". M.a.w. verdraai de kop zo dat het bijvoorbeeld naar achter flitst en bounce het dan tegen een wit vel papier. Zodoende heb je niet die storende lichtvlekken in je foto en mooi zacht licht. Dan begrijp ik je diafragmakeuze niet zo 123. f/18 in combinatie met een flitser. Ik zou eerder voor een groot diafragma gekozen hebben zodat het glas meer zou los komen van de achtergrond. Bij het nabewerken van je foto zou je het contrast nog iets kunnen opvoeren om zodoende die grijsluier op te heffen.

Lees bovenstaande als opbouwende kritiek, de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

butzy

Bericht door butzy » zo feb 08 2009 10:57 am

Ik vind het geinig.
Zat gisteren ook te spelen met mijn camera en een glas wijn :wink:
De foto's waren niet erg goed, maar werden beter naar mate mijn wijnglas leger werd :lol:
Anne-Marie

Kostunrix

Bericht door Kostunrix » zo feb 08 2009 7:31 pm

Dank voor de waardering van het creatieve idee. De wijn heb ik pas na afloop genuttigd, geen idee waar de maffe gedachte vandaan kwam.

@Ale, dank voor je commentaar! Ik was zelf ook al niet tevreden over de foto. Er is nogal wat aan geshopt met de pleister om het enigszins presentabel te krijgen.
Dat flitsen via een vel papier heb ik gepoogd, maar dat wilde geen goed resultaat opleveren. Mogelijk dat hier meespeelt dat ik niet groter dan A4 in huis heb, en ik geen duur (lees: bright white) papier heb. Misschien moet ik toch eens gaan nadenken over een reflectie scherm(pje), ook handig in het bos als je paddestoelen wilt belichten. Dat diafragma zag ik ook pas achteraf..... :oops:

@jvdheuvel, je hebt helemaal gelijk over die afdrukken. Ze zijn storend.

satte

Bericht door satte » zo feb 08 2009 9:12 pm

Het idee van nr.2 vind ik heel goed gevonden, super.

Groeten Erik.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo feb 08 2009 9:16 pm

Ondanks alle commentaar vind ik #2 een super-foto!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

jvdheuvel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door jvdheuvel » zo feb 08 2009 11:42 pm

Het valt me trouwens nu pas op dat je zelf ook te zien bent in het glas op foto 2.....
Een beetje te diep in het glas gekeken misschien ;-)
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e

Kostunrix

Bericht door Kostunrix » zo feb 22 2009 5:41 pm

Het glaasje heeft vandaag nog een klein vervolg gekregen.
Naar aanleiding van het eerdere commentaar heb ik het glas gepoetst. Helaas overleefde het glas dat niet. Blijkbaar toch al zwakker dan ik dacht.

Wat mij betreft is de foto over de volle diepte niet scherp genoeg. Het brood wel, maar het glas en de wijn niet. Overigens lag daar vandaag niet de focus op, die lag op het spelen met het ligt. Studio Buurman en Buurman was vandaag in de woonkamer opgezet met als doel het spelen met de belichtingsset. We (buurman en ondergetekende, allebei D70 eigenaren) waren zelf zeer tevreden met de lichtrand die langs het glas ontstond toen we een reflectie scherm gebruikten. Een eenmalig gelukje, we konden het nadat we de softbox hadden verzet in andere opstellingen niet nogmaals creeren.

Afbeelding

Groeten,
Maarten

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”