I-gotU vs Gisteq Photo Trackr DPL 700

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
duck304

I-gotU vs Gisteq Photo Trackr DPL 700

Bericht door duck304 » wo jan 28 2009 12:57 pm

Hallo mensen

Ik zit heel erg te twijfelen.
Ik ben opzoek naar een goed GPS apparaat om me foto's te "geotaggen".

Nu ben ik de I-gotU GT200 tegen gekomen en de Gisteq Phototrackr DPL700.
Beide bij Cameraland.nl de zelfde prijs, echter de specificaties verschillen behoordelijk.

De I-gotU heeft een interne accu, en daarentegen de Gisteq niet. Die zal het moeten doen met de batterijen die je meeneemt.
Intern geheugen verschilt behoorlijk (Gisteq 8x zoveel)
en zo zijn er nog meer schillen.

Omdat ze op veel vlakken verschillen zal het puur gaan om wat je het belangrijkst vind.

Heeft er iemand van jullie ervaring met deze 2 apparaatjes? Dit qua ontvangst, levensduur van de accu en de informatie die wordt verzameld, de kwaliteit van het apparaat?

Ik hoop dat iemand mij hierover wat kan vertellen. Ik zit in het dubio wat ik moet doen

bedankt,

Ducky

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: I-gotU vs Gisteq Photo Trackr DPL 700

Bericht door gijs sandberg » wo jan 28 2009 1:55 pm

Hallo Eend (daar vraag je om met zo'n username),

Ik zou de voorkeur geven aan de gisteq, een verwisselbaar batterij / accu geeft altijd de mogelijkheid om extra prik mee te nemen.
Zo snel naar de i-got-u gekeken leek het me meer bedoeld voor appel-volk.
Ik kon niet zien of de accu verwisselbaar is en/of lang meegaat.

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Annelies

Bericht door Annelies » wo jan 28 2009 2:00 pm

Wij hebben de gisteq gekocht, voornamelijk op het feit dat hij op batterijen werkt en wij nog wel avontuurlijke vakanties maken waarbij je niet iedere avond beschikking hebt over een stopcontact hebben wij voor deze gekozen.
Het batterijklepje is niet echt handig (gaat moeilijk open/dicht) en je kunt alleen op de computer de instellingen veranderen, maar met een beetje rekenen komen we er goed uit. We hebben geen moeite met bereik, gewoon aan de tas hangen werkt hij perfect.
Ik heb hem trouwens bij cameratools in apeldoorn gekocht, daar was hij toen het goedkoopst.
Met de andere hebben we geen ervaring ;-)

duck304

Bericht door duck304 » wo jan 28 2009 2:41 pm

gijs sandberg schreef:Hallo Eend (daar vraag je om met zo'n username),
dankje :wink:

inderdaad vraag ik daarom

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » wo jan 28 2009 4:51 pm

duck304 schreef:Hallo mensen

Ik zit heel erg te twijfelen.
Ik ben opzoek naar een goed GPS apparaat om me foto's te "geotaggen".

Nu ben ik de I-gotU GT200 tegen gekomen en de Gisteq Phototrackr DPL700.
Beide bij Cameraland.nl de zelfde prijs, echter de specificaties verschillen behoordelijk.

De I-gotU heeft een interne accu, en daarentegen de Gisteq niet. Die zal het moeten doen met de batterijen die je meeneemt.
Intern geheugen verschilt behoorlijk (Gisteq 8x zoveel)
en zo zijn er nog meer schillen.

Omdat ze op veel vlakken verschillen zal het puur gaan om wat je het belangrijkst vind.

Heeft er iemand van jullie ervaring met deze 2 apparaatjes? Dit qua ontvangst, levensduur van de accu en de informatie die wordt verzameld, de kwaliteit van het apparaat?

Ik hoop dat iemand mij hierover wat kan vertellen. Ik zit in het dubio wat ik moet doen

bedankt,

Ducky
Ik heb op mijn trip in september 2008 de Amerikaanse Oostkust hiermee "getagged": 3 weken 'on the road' paste mooi in de DPL700. Interval had ik berekend op ongeveer 5 seconden, dus nauwkeurig genoeg.
De penlite houdt het aardig vol, doch veiligheidshalve zou ik toch na een uur of 8 er een nieuwe verse in plaatsen: dagen van 12 uur taggen houdt ie soms NIPT vol..

Nu maar mijne in de verkoop gedaan, en overgestapt voor de Geomet'r die aan de D300 gekoppeld is (maar dat werkt niet met de D80).

duck304

Bericht door duck304 » wo jan 28 2009 5:20 pm

Ik denk dat ik gwoon de Gisteq ga kopen. Aankomende vrijdag t/m maandag staat geplant om naar Zeeland te gaan, en ik denk ik hem dan gewoon ff ga testen. Beval het niet dan zoek ik verder...
ik ga toch voor deze vanwege de mogelijkheid om de batterijen te vervangen als ze op zijn. Bij de I-gotU is dat niet mogelijk en ben je verplicht hem op te laden aan laptop of stopcontact (indien je stekker daarvoor aanschaft)
Tevens kan de phototrackr meer data opslaan dan de I-gotU.

Ik heb wel alvast voor 15 euro ($19,99) de Pro editie aangeschaft. Bedragje stelt niets voor en dan kan ik meteen goed testen. Dit I-gotU had niet eens de software die overweg zou kunnen met NEF en dat was wel een eis die ik had... anders moet ik dubbel gaan fotograferen. NEF+JPEG en dat kost weer ruimte op me kaartjes.

Ik laat dinsdag even weten hoe het is gegaan en wat mijn bevindingen waren.

groetjes Duck (eend aldus Gijs :wink: )

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » wo jan 28 2009 6:04 pm

duck304 schreef:.....
Ik heb wel alvast voor 15 euro ($19,99) de Pro editie aangeschaft. Bedragje stelt niets voor en dan kan ik meteen goed testen. Dit I-gotU had niet eens de software die overweg zou kunnen met NEF en dat was wel een eis die ik had... anders moet ik dubbel gaan fotograferen. NEF+JPEG en dat kost weer ruimte op me kaartjes.

Ik laat dinsdag even weten hoe het is gegaan en wat mijn bevindingen waren.

groetjes Duck (eend aldus Gijs :wink: )
Bespaar je 't geld voor de upgrade naar de Pro editie, en werp een blik op de (gratis) Geosetter applicatie.
Mijn DPL700 ligt nog lekker op de schap voor als ik oooooit nog de D80 benut voor taggen.

duck304

Bericht door duck304 » ma feb 09 2009 9:24 am

Ben eindelijk weer eens terug van weggeweest met me GPS-dingetje..

Mijn ervaring is heel kort... TOP!
ontvangt is erg goed.. houd het langer vol en vind sneller de satellieten dan henkhenk(tomtom).

Batterij gaat lang mee, en het programma dat erbij zit, en erg simpel en duidelijk.
ben blij dat ik deze heb gekocht. ik denk dat als ik de I-gotU had gekocht, dat ik niet blij was geweest omdat ik me adapter van me laptop had vergeten dus het GPS accuutje opladen zat er dus niet meer in...
met batterijen is toch wel beter op dat soort momenten.

groetjes
eend

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”