weigerende spiegel van D70 en rekening van Inca.bv

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
anthonie

weigerende spiegel van D70 en rekening van Inca.bv

Bericht door anthonie » wo mar 15 2006 9:57 am

beste Nikon-liefhebbers...ik heb regelmatig last gehad met een niet terugkerende spiegel van mijn D70....op dit Forum heb ik eerder gelezen dat dit eerder en vaker is voorgekomen....zodoende heb ik mijn D70 via mijn Koopadres naar Inca laten sturen met deze klacht en de opdracht dit euvel te verhelpen....ik dacht dat dit nog onder fabrieksgarantie zou vallen...niet dus ?...ik kreeg van mijn fotohandel een telefoontje dat e.e.a. € 240.- zou gaan kosten....mijn pet viel af....is dit normaal.?
ergens in mijn kast met fotospullen ligt een Pentax Spotmatic die ik in 1965 kocht (dus 40 jaar oud) hiervan werkt nog alles perfect.
Derhalve had ik meer service van Inca verwacht.
Gaarne jullie reactie

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo mar 15 2006 10:29 am

Inca doet gewoon wat de winkel vraagt. En valt dus niets te verwijten. Service en garantie wordt gegeven door de winkel waar je iets koopt. Op het garantiebewijs staat hoe lang je garantie hebt. Misschien is die termijn voorbij. Maar mischien staat er ook gewoon één jaar op. Die termijn zal dan misschien wel voorbij zijn maar is in strijd met de Europese garantiebepalingen.

Ergens op het net vond ik dit:
http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=140 en dat bericht geeft toch hoop voor de toekomst.
En nu maar hopen dat jouw winkel fatsoenlijk is. Laat ons weten wat de reactie is van de winkel op Artikel 17, lid 2 BW7. Wat met dit probleem kunnen meerderen te maken mee krijgen. En gelukkig, bij Nikon gaat er niet zoveel kapot.

Rob

Bericht door Rob » wo mar 15 2006 12:35 pm

Jeps op tweakers.net loopt ook een topic dan geeft INCA aan dat met een D70 die niet proff is het heel gek is dat er in een xx tijd xxxx fotos mee gemaakt zijn. Daar is die niet voor gemaakt zoveel fotos... lul toch niet. Er zijn mensen die veel meer foto's maken en er geen last mee hebben.

Ik hoop nooit met INCA te maken te krijgen want alles wat je leest is negatief nooit eens een topic "super service INCA"

Die andere persoon heeft nog geen uitslag even gezocht en hier is die: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1104836

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

sluiter

Bericht door roel » wo mar 15 2006 1:54 pm

Rob, op zich is het een interessant topic, waarnaar je verwijst. Er wordt alleen deels niet duidelijk in geschreven. Er wordt namelijk geen verschil gemaakt tussen hetgeen Inca zegt en hetgeen Kamera Express zegt. Dat zijn twee losstaande bedrijven. Dus als KE zegt dat een bepaald gebruik van de D70 teveel is voor die camera en een D2h passender is, dan is dat niet Inca die dat zegt. En andersom als Inca iets zegt is dat niet KE.
Er wordt in de reacties ook duidelijk gezegd dat dit niet om Inca maar om KE gaat. Je hebt als consument garantie bij je verkoper, niet bij diens leverancier.
In mijn omgeving hoor ik vaak complimenten over Inca. Vooral dat ze erg snel zijn met reparaties. Natuurlijk hoor je ook wel eens mindere dingen. Beide "van horen zeggen" want mijn Nikon apparatuur is nog niet defect geweest (mijn F2a uit '77 werkt nog als nieuw!! ;-))

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo mar 15 2006 2:01 pm

Je ziet dit dus ook bij plasma/LCD tv's gebeuren er wordt soms op tv's van vele duizenden euro's slechts 1 jaar garantie gegeven. je wordt dan wel in de gelegenheid gesteld om meer garantie bij te kopen... :)

Volgens de Europese wetgeving zou je er toch van uit moeten kunnen gaan dat een tv 10 jaar mee gaat. Echter blijkt dat bij plasma en LCD vaak slechts 3 tot hooguit 5 jaar te zijn :( ....

Ik weet dat philips bijv. om deze redenen onofficieel een soort 100% coulance regeling hanteerd tot 3 jaar en dat je zelfs na die periode niet helemaal kansloos bent.(Ik zeg hier dus niet mee dat Philips het wel goed doet.)

Wat me nog steeds verwonderd is dat bij camera's vaak heel gemakkelijk na 1 jaar alles al wordt afgedaan als sorry einde garantie ..
zoek het maar lekker uit.
Ik heb dit zelf meegemaakt met een Minolta. Ze hebben dus gelukkig hun camera activiteiten beeindigd ...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » wo mar 15 2006 7:06 pm

Dag Forumvrienden,

Op een gekocht product hoor je van de winkelier twee jaar garantie te krijgen. Ik heb tenminste zo begrepen dat dit binnen de EU voor consumenten goederen zo zou moeten zijn. Ik zou zeggen verdiep je hierin en laat je niets op de mouw spelden. Als er een rekening komt betaalt de winkelier die maar lekker.

Ik heb twijfels bij dozen schuivers als konijnenexpress.

Over de instelling bij de mensen bij de reparatie-afdeling van INCA heb ik geen twijfels. Dat zijn gewoon vakbekwame mensen, die gewoon hun werk zo goed mogelijk proberen te doen. Op de fotografica beurs had men kunnen zien hoe een D1x uit elkaar en in elkaar werd gezet. Jammer als sommigen dit gemist hebben.

Ik zou zeggen wordt lid van de NCN. Dan had je een dergelijke demo life kunnen meemaken en had je de reparatie-afdeling bij INCA met eigen ogen kunnen bekijken, met de reparateurs kunnen spreken. Lijkt me goed voor de oordeelsvorming.

AG

vanson

Bericht door vanson » vr mar 17 2006 9:51 am

luc schreef:
Wat me nog steeds verwonderd is dat bij camera's vaak heel gemakkelijk na 1 jaar alles al wordt afgedaan als sorry einde garantie ..
zoek het maar lekker uit.
Ik heb dit zelf meegemaakt met een Minolta. Ze hebben dus gelukkig hun camera activiteiten beeindigd ...

Luc.
Was het een Minolta SLR of een compact-camera?

Overigens is het zeer te betreuren dat er na ruim 80 jaar een einde is gekomen aan een bekend en (een door velen gezien als) betrouwbaar cameramerk.

Wat betreft dit topic: de garantie loop tinderdaad via de winkelier waar je de D70 van hebt gekocht en dit is in de EU bij NIEUWE foto-apparatuur vastgesteld op 2 jaar. De hoogte van de reparatienota is min of meer 'normaal' voor dergelijke reparatiewerkzaamheden.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”