nikon 990 en de computer

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's
Plaats reactie
jimbo12345

nikon 990 en de computer

Bericht door jimbo12345 » za dec 17 2005 10:37 pm

Nikonners,

Ik heb een 990 gekocht en wil de foto's naar de computer downloaden.
Er zat een printer (usb) kabeltje bij maar die paste natuurlijk niet op de computer dus heb ik een verloopstekkertje gekocht dus het past keurig op de computer.
De computer herkend helemaal niets ik het win xp en nikon capture op de computer oon die herkend ook geen camera.

Ik vraag mij af of de 990 wel op de computer aangesloten kan worden.

Wie bied uitkomst.

gr Jim

smitsfotografie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door smitsfotografie » zo dec 18 2005 2:54 am

tja, ik vrees dat de door jou gemaakte verbinding niet zal werken.
Verloopkabel van usb naar ?????
De camera maakt verbinding via de usb en nikon capture of XP werken ook
met usb maar kunnen elkaar niet vinden door de verloopstekker.
kortom als je op je computer geen usb aansluiting zit pas de camera dus niet op die computer.
Misschien is er nog iemand die een handigheidje weet om dit werkten te krijgen,
mijn kennis van de windows is hier voor te beperkt, maar ik vrees dat het niet echt gemakkelijk is
als het al mogelijk is.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo dec 18 2005 8:21 am

De UC-E1 is de kabel van je camera naar computer.
En anders koop je voor het zelfde bedrag een kaartlezer waar het cf kaartje van je camera in past. Koop er wel een waar ook andere typen in passen, want als je eens iemand op bezoek hebt!

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

usb probleem

Bericht door roel » zo dec 18 2005 1:02 pm

Voordat je geld gaat uitgeven het volgende: je noemt de usb-kabel een printerkabel, waarmee ik aanneem dat je printer is aangesloten via een usb-kabel. Als je dan de kabel van je printer eruit trekt en de camera daarop aansluit (zonder verloopstekkers), is er dan wel herkenning (camera aanzetten)??
Als dat zo is, dan kun je ook een zogenoemde usb-hub kopen, waarmee je een usb-aansluiting op je computer opsplitst in meerdere. Ben je voor zo'n tien à vijftien euro klaar. Dan heb je gelijk weer meer usb poorten.
Als je nog wel een usb poort vrij hebt, dan is de kaartlezer zoals Hans zegt handig (ben je voor een tientje klaar).

:idea:

jimbo12345

Re: usb probleem

Bericht door jimbo12345 » zo dec 18 2005 9:50 pm

rgroe schreef:Voordat je geld gaat uitgeven het volgende: je noemt de usb-kabel een printerkabel, waarmee ik aanneem dat je printer is aangesloten via een usb-kabel. Als je dan de kabel van je printer eruit trekt en de camera daarop aansluit (zonder verloopstekkers), is er dan wel herkenning (camera aanzetten)??
Als dat zo is, dan kun je ook een zogenoemde usb-hub kopen, waarmee je een usb-aansluiting op je computer opsplitst in meerdere. Ben je voor zo'n tien à vijftien euro klaar. Dan heb je gelijk weer meer usb poorten.
Als je nog wel een usb poort vrij hebt, dan is de kaartlezer zoals Hans zegt handig (ben je voor een tientje klaar).

:idea:
Ik heb inmiddels een kaartlezer aangeschaft en lijkt de oplossing.
Bedankt voor jullie reacties

gr Jim :)

Joey990

coolpix 990 op windows

Bericht door Joey990 » zo feb 25 2007 11:56 pm

hoi,

Ik heb in 2000 mijn eerste digitale camera gekocht na een veelbelovende review op steve's digicam site. Nou, dat was ook zo: ik maak er nog steeds de mooiste plaatjes mee, maar....

Aanvankelijk aangesloten via usb op windows 98. Dat werkte prima! Vervolgens overgestapt naar windows 2000 prof. Tsja...en toen kon ik mijn plaatjes niet meer overseinen, geen geschikte driver......

Na veel zoeken op het web en uiteindelijk maanden verder een website gevonden ergens in zuidoost Azie met een geschikte driver. En ja hoor! Alles deed het weer.

Nu in 2007 heb ik een nieuwe computer aangeschaft met windows XP en....
Ja hoor, geen geschikte driver!!!!

Het zal weer een lange zoektocht worden, misschien zal een cardreader mij ook moeten redden.

succes!

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

cardreader

Bericht door George Fennes » ma feb 26 2007 8:57 am

Ik doe alles met de cardreader, gaat veel snellen en je spaart de batterij van je camera.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Re: cardreader

Bericht door Roelof » ma feb 26 2007 9:34 am

George Fennes schreef:Ik doe alles met de cardreader, gaat veel snellen en je spaart de batterij van je camera.
Eerlijk gezegd zijn dat voor mij de minst zwaarwegende overwegingen om een cardreader te gebruiken. Mijn computerbureau is altijd vol en het is vaak niet verantwoord om daar een camera te plaatsen. Als je een kaartje leest kun je met een andere kaart altijd doorgaan met foto's maken. Ik heb vier verschillende camera's (niet dat ik ze nog allemaal even fanatiek gebruik), waar vier verschillende usb-kabels bij horen, lezen met de camera betekent dat je de kabel bij de camera moet houden (niet bij de computer, want daarvan heb ik er drie), terwijl mijn computers wel allemaal een kaartlezer hebben. Die kaartlezers kunnen dan ook nog andere formaten lezen, dus kan ik ook nog de foto's van andermans camera's lezen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Coolpix”