Kristel

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ree
Forumlid
Forumlid

Kristel

Bericht door Ree » vr feb 13 2009 7:22 pm

Hallo allemaal,

Ter voorbereiding op een "shoot" i.s.m. kappers en visagie heb ik een aantal testshots gemaakt van verschillende modellen.

Model Kristel is wat mij betreft een natuurtalentje voor de camera!

Graag hoor ik jullie reacties.

foto 1 De schreeuw

Afbeelding

foto 2 De lach

Afbeelding
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

mikemix

Re: Kristel

Bericht door mikemix » vr feb 13 2009 7:27 pm

Klopt dat Raymond, 34 mm?

Persoonlijk vind ik de softe afkadering om het haar wat minder.
Qua belichting lijkt het me wel ok.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » vr feb 13 2009 7:33 pm

ja 34 mm klopt, weinig ruimte in de "home studio" :-(

Kadering is idd soft heeft iets met losse haren te maken...
Ik hoop met de definitieve shoot door het kappersgeweld er wat minder last van te hebben en anders maar ff wat meer tijd aan de digitale afwerking besteden.

Bedankt voor je reactie...
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr feb 13 2009 7:34 pm

Lekker expressief model!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 13 2009 7:36 pm

Ree schreef:ja 34 mm klopt, weinig ruimte in de "home studio" :-(

Kadering is idd soft heeft iets met losse haren te maken...
Ik hoop met de definitieve shoot door het kappersgeweld er wat minder last van te hebben en anders maar ff wat meer tijd aan de digitale afwerking besteden.

Bedankt voor je reactie...

Oei, 34 mm is gewaagd, maar moet zeggen dat het me nog meevalt (modellen moeten kleine neusjes hebben :D ).
Succes alvast Raymond, maak er wat moois van.
Gaat Arend meehelpen?

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » vr feb 13 2009 7:41 pm

Ja ik hoop op de uiteindelijke locatie met de 85 mm te kunnen schieten...
Maar zo vind ik het nog te doen (die 17-55 is toch wel een heerlijke lens hoor).

Ik ga proberen er wat moois van te maken, zonder Arend overigens, het wordt al genoeg een kippenhok daar..... :mrgreen:

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr feb 13 2009 7:52 pm

Ree schreef:Ja ik hoop op de uiteindelijke locatie met de 85 mm te kunnen schieten...
Maar zo vind ik het nog te doen (die 17-55 is toch wel een heerlijke lens hoor).

Ik ga proberen er wat moois van te maken, zonder Arend overigens, het wordt al genoeg een kippenhok daar..... :mrgreen:
en daar ik de knuppel er nog wel eens in wil gooien is dat beter voor iedereen ;-)

laat den Haan maar kuukelen......

Arend.....

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » do feb 19 2009 11:08 pm

Dag Ree,

Kristel lijkt mij inderdaad een natuurtalentje. Op compositie en 'het goede moment' heb ik niets aan te merken. Dat de haarlijn wazig lijkt komt omdat je achtergrond compleet uitgevreten is. Die is zwaar overbelicht. De belichting is keihard. Dat kan natuurlijk de bedoeling van jou geweest zijn. Maar ik vind de contrasten in het gezicht te groot. De neus bijvoorbeeld, komt zo wel erg witjes over en het rechter oog van Kristel lijkt in een zwart gat te liggen bij de tweede foto. Ook vind ik de kleuren niet goed ...te veel contrast en verzadiging. Ook dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Zelf hou ik niet zo van 'kermiskleuren' en 'prentbriefkaarten'.

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » do feb 19 2009 11:18 pm

Dag Karel,
Karel Giesen schreef:Dag Ree,

Kristel lijkt mij inderdaad een natuurtalentje. Op compositie en 'het goede moment' heb ik niets aan te merken. Dat de haarlijn wazig lijkt komt omdat je achtergrond compleet uitgevreten is. Die is zwaar overbelicht. De belichting is keihard. Dat kan natuurlijk de bedoeling van jou geweest zijn. Maar ik vind de contrasten in het gezicht te groot. De neus bijvoorbeeld, komt zo wel erg witjes over en het rechter oog van Kristel lijkt in een zwart gat te liggen bij de tweede foto. Ook vind ik de kleuren niet goed ...te veel contrast en verzadiging. Ook dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Zelf hou ik niet zo van 'kermiskleuren' en 'prentbriefkaarten'.

groet,

Karel
Dat de haarlijn wazig is komt niet door een keiharde belichting maar door de nabewerking (bewust dus).

Oog in zwart gat ? lijkt me wat overdreven.
Ik probeer wat spanning te creeëren d.m.v licht/schaduw.

Kermiskleuren en prentbriefkaarten?
Dit vergelijk ontgaat mij... maar dat kan een kwestie van smaak zijn.

Fisherking

Bericht door Fisherking » vr feb 20 2009 7:30 am

Vind de foto expressief en daardoor spannend. Mode en visagie zitten daar niet op te wachten, maar da's wat anders.
De belichting is expres te hard blijkbaar, voor mij té. Doet bijna zeer aan je ogen. En ja, voor een portret kan het rechteroog nog ietsje beter uitgelicht worden. En ik zou een stapje naar achteren doen.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr feb 20 2009 8:42 am

Heerlijk scherp en expressief. Wou dat ik ze zo kon maken!

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr feb 20 2009 4:21 pm

Mooi foto 1 ! jammer dat je haar haren geshopt hebt met soft.
Bij 1 zijn haar ogen helemaal donker vind ik ook jammer bij 2 zijn die wel mooi van kleur.
Blond haar en blauwe ogen kun je mooi laten knallen. Vind de expressie wel top bij 1.
NAS Buikpijn

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”