Goedendag,
Op de site http://www.hahnel.ie/index.cfm?action=p ... iew&PID=25 staat een
Battery Grip, deze Battery grip wordt geleverd met twee accu’s van 7,4 V 1500mAh.en een
adapter, geschikt voor zes AA batterijen.
De grips zijn leverbaar voor de Nikon D70(s) en de D50, de prijzen zijn € 149.00 voor de D70 en € 195.00 voor de D50, te koop bij o.a. bij Kamera express.
Deze Grip is helaas niet voorzien van een ontspanknop.
Wie heeft ervaringen met boven genoemde stroomvoorziening. MAAR is het wel verstanding om met andere merken stroombronnen aan de gang te gaan?
De gebruiksduur van de originele accu valt eigenlijk niet tegen, gaat best lang mee.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hahnel Industries, one of the leading battery and charger manufacturers in Europe have launched the first two in a range of stylish battery power grips for power hungry digital SLR cameras. The HN-D50 and HN-D70/70S for the Nikon D50 and D70/70s cameras are the first to be launched of Hahnel’s new range of BatteryGrips for digital SLR’s. Both models come complete with two Hahnel HL-EL3 7.4v 1500mAh Lithium ion batteries plus an AA battery adapter for use with 6 AA batteries.
There are major benefits when the Hahnel BatteryGrips are used.
• The available power is doubled for longer uninterupted Camera function.
• A combination of a better balance, through a lower point of gravity and a firm grip improve the Camera handling especially when longer focal lenght Lenses like Telezooms are used.
• The included AA adapter offers a flexible power-backup solution when you run out of power unexpected. Even standart AA Alkaline Batteries will provide enough power to keep going wherever you are.
Battery Grip
Ik dus voor de D50
Gebruik hem vanaf begin dat hij te koop is ca. 4 maand nu
accu`s zijn goed/zeer goed 1500 maH en doen kwa levensduur niet onder voor de orginele/standaard.
grip voelt wel wat plastic-achtig ( is die ook) maar zit wel degelijk vastgeschroefd.
ook te gebruiken met 1 accu of de extra bijgeleverde battrijpackhouder/penlights.
aangeschaft vanwege me grote klauwen en oa. meer grip/stabiliteit met tele.zoom lenzen en uiteraard de 2 extra accu`s die er bij zitten
prijs was maar 129 euro all. in. (aanbieding) normale prijs moet toch rond de 150 euro liggen en zeker geen 195 zoals je zegt.
conclusie ik ben heel gelukkig met dit "extra handvat"
Wimpie
ps. mn lederen paraattas past nu niet meer en is te koop
hoewel ....... hij is ook in 2 min te "demonteren"

Gebruik hem vanaf begin dat hij te koop is ca. 4 maand nu
accu`s zijn goed/zeer goed 1500 maH en doen kwa levensduur niet onder voor de orginele/standaard.
grip voelt wel wat plastic-achtig ( is die ook) maar zit wel degelijk vastgeschroefd.
ook te gebruiken met 1 accu of de extra bijgeleverde battrijpackhouder/penlights.
aangeschaft vanwege me grote klauwen en oa. meer grip/stabiliteit met tele.zoom lenzen en uiteraard de 2 extra accu`s die er bij zitten

prijs was maar 129 euro all. in. (aanbieding) normale prijs moet toch rond de 150 euro liggen en zeker geen 195 zoals je zegt.
conclusie ik ben heel gelukkig met dit "extra handvat"
Wimpie
ps. mn lederen paraattas past nu niet meer en is te koop
hoewel ....... hij is ook in 2 min te "demonteren"

Om je nog een klein advies te geven voor de aankoop 
Vraag heel nonchalant of je dat "ding' eens op je toestel mag zetten/voelen.
Kan je daarna altijd nog beslissen als je hem wel/niet wil hebben
(ja hij is wel van plastic maar voelt toch hard/stevig/precies/goed passend aan is mijn "gevoel")
En 2 extra accu`s zijn nooit weg uiteraard
let wel op je batterijklepje..........die moet eraf gehaald worden is simpel maar wel op de juiste manier
een klein stukje open en NOOIT helemaal daarna iets "scheef" trekken en
hij springt los.
wanneer je hem geheel opent en dan "trekt"dan zal snel een "palletje"afbreken
Wimpie

Vraag heel nonchalant of je dat "ding' eens op je toestel mag zetten/voelen.
Kan je daarna altijd nog beslissen als je hem wel/niet wil hebben
(ja hij is wel van plastic maar voelt toch hard/stevig/precies/goed passend aan is mijn "gevoel")
En 2 extra accu`s zijn nooit weg uiteraard

let wel op je batterijklepje..........die moet eraf gehaald worden is simpel maar wel op de juiste manier

een klein stukje open en NOOIT helemaal daarna iets "scheef" trekken en
hij springt los.
wanneer je hem geheel opent en dan "trekt"dan zal snel een "palletje"afbreken

Wimpie