We zijn nu in het bezit van een Nikon D70 met een Sigma APO 70-300 telezoom. Voor natuurfotografie in Afrika wil ik graag een VR-lens zodat ik het statief wat minder hoef te gebruiken. Ik twijfel erg tussen de Nikon 80-400 4.5-5.6 VR ED en de goedkopere Sigma APO 120-400 F4.5-5.6 DG OS HSM.
Is de Sigma lens zonder problemen te gebruiken met mijn D70? (lees wat berichten over AF??????
Kan ik evt. nog een teleconvertor gebruiken?
Wat is op dit moment de beste keuze? (aanschafprijs is niet het belangrijkste issue).
Maw, welke van de 2 is de beste keuze voor mijn D70. Kom er niet aan uit op Internet.
Bedankt voor de hulp alvast (ben niet zo'n foto-techneut)
Nikon 80-400 VR ED of Sigma APO 120-400 F4.5-5.6 DG OS HSM
Re: Nikon 80-400 VR ED of Sigma APO 120-400 F4.5-5.6 DG OS HSM
je eerste twee vragen:
De sigma is zonder problemen te gebruiken op je camera, en volgens sigma ook nog geschikt voor teleconverters. (zie de site)
De sigma is zonder problemen te gebruiken op je camera, en volgens sigma ook nog geschikt voor teleconverters. (zie de site)
Re: Nikon 80-400 VR ED of Sigma APO 120-400 F4.5-5.6 DG OS HSM
Hoi,
Ik weet niets van de Sigma. Ik heb echter wel een D70s met de 80-400. Ik vind de scherpstel snelheid bij minder licht tegenvallen. Daarbij "hunt" de lens nogal eens bij het scherpstellen. Wees je daarvan bewust.
Afrika zal, naar ik denk, wel voldoende licht "geven". Dus qua snelheid bij het scherpstellen zal het wel goed gaan. Hunten blijft.
Just my 2 penny thought...
Groet Patrick
Ik weet niets van de Sigma. Ik heb echter wel een D70s met de 80-400. Ik vind de scherpstel snelheid bij minder licht tegenvallen. Daarbij "hunt" de lens nogal eens bij het scherpstellen. Wees je daarvan bewust.
Afrika zal, naar ik denk, wel voldoende licht "geven". Dus qua snelheid bij het scherpstellen zal het wel goed gaan. Hunten blijft.
Just my 2 penny thought...
Groet Patrick