Kenko Teleconverters
Kenko Teleconverters
Soms is het makkelijk als je net een iets groter zoombereik hebt. Daarom ben ik ook aan het kijken naar een Teleconverter. Omdat ik niet verwacht deze veel te gebruiken zit ik te denken aan een Kenko. Heb er veel goede dingen over gelezen. Nu hebben ze twee verschillende nl; kenko AF 2x Teleplus MC7 & Kenko PRO 300 2.0x. Weet iemand het verschil tussen deze twee en het gebruik en/of beperkingen met een D300/D700 icm 80-200 2.8.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Kenko Teleconverters
De MC7 is het goedkope broertje van de Pro 300 uitvoering zal dus optisch iets minder zijn (vergelijkende testen heb ik niet gezien).
Qua compatibiliteit zijn ze hetzelfde op jouw 80-200 AF-D (ik neem aan dat je die versie hebt). Echter de MC7 geeft geen autofocus op Nikkor AF-S of AF-I lenzen.
Qua compatibiliteit zijn ze hetzelfde op jouw 80-200 AF-D (ik neem aan dat je die versie hebt). Echter de MC7 geeft geen autofocus op Nikkor AF-S of AF-I lenzen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Koop je de Pro 300 dan zal deze TC op al je objectieven passen.
Groetjes George
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De Kenko Pro 300 en de Tamron Pro 300 zijn dezelfde converters.
Ik heb de Tamron-versie en die bevalt in combinatie met mijn Nikkor 80-200mm 2.8 ED AFD uitstekend.
Ik heb de Tamron-versie en die bevalt in combinatie met mijn Nikkor 80-200mm 2.8 ED AFD uitstekend.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....