AF Nikkor 50/F1.8D met macro-tussenringen set van Soligor
AF Nikkor 50/F1.8D met macro-tussenringen set van Soligor
Wie heeft ervaring met de AF Nikkor 50/F1.8D in combinatie met de macro-tussenringen set van Soligor? Ik heb een D700 met de AF-S 24-70mm F/2.8 ED, een prachtige lens maar heel wat gewicht te zeulen. Voor het snellere draagbare werk heb ik nu een AF Nikkor 50/F1.8D gekocht. Voor het geld een juweeltje, 108 euro! Natuurlijk zal een dedicated full frame macrolens ultiem zijn, maar heeft iemand ervaring met de 50mm in combinatie met de Soligor AF tussenringenset 12/20/36mm, Nikon AF 57535 voor macrofotografie? Dank Ytzen
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: AF Nikkor 50/F1.8D met macro-tussenringen set van Soligor
Ik weet niet waar je nieuwsgierig naar bent, maar als het naar de kwaliteit - bruikbaarheid van de ringen is, ik ben er erg tevreden over.
Dat in combinatie met de 60 en de 105 macro van Nikon.
de 50-1.8 onbreekt aan mijn collectie.
Dat in combinatie met de 60 en de 105 macro van Nikon.
de 50-1.8 onbreekt aan mijn collectie.
Het werkt wel, AF zet je beter uit voor macro natuurlijk dus of de tussenringen AF hebben of niet is niet zo bijster interessant. Ik heb deze combi wel, ook de omkeerring voor de 50mm, maar er gaat toch serieus niks boven een echte macrolens. Ik schiet veel liever met een oudere sigma 50mm macrolens dan met de nikkor 50mm + tussenringen.
Op DX is 50mm al niet zo geschikt voor insecten enzo, op een fullframe lijkt dat me helemaal lastig, dus afhankelijk van wat je ermee van plan bent weet ik niet of 50mm überhaupt een handige keuze is.
Op DX is 50mm al niet zo geschikt voor insecten enzo, op een fullframe lijkt dat me helemaal lastig, dus afhankelijk van wat je ermee van plan bent weet ik niet of 50mm überhaupt een handige keuze is.
Saskia,
Dank je wel voor je reactie. De 50mm wordt op sites als Nikon Cheapskate Lenses vaak geprezen om zijn optische kwalteit en veel waar voor zijn geld. De lens is heerlijk compact, als je niet wil zeulen met een hoop spullen dan is dit met de D700 heel handzaam en toch goed bruikbaar. Ik hoopte ook alvast wat beginners ervaring met macro op deze wijze op te doen, maar je hebt gelijk, daar moet ik tzt gewoon een echte lens voor kopen. Als de Soligor binnen is zal ik eens wat uit proberen en zo mogelijk op Picasa laten zien. gr Ytzen
Dank je wel voor je reactie. De 50mm wordt op sites als Nikon Cheapskate Lenses vaak geprezen om zijn optische kwalteit en veel waar voor zijn geld. De lens is heerlijk compact, als je niet wil zeulen met een hoop spullen dan is dit met de D700 heel handzaam en toch goed bruikbaar. Ik hoopte ook alvast wat beginners ervaring met macro op deze wijze op te doen, maar je hebt gelijk, daar moet ik tzt gewoon een echte lens voor kopen. Als de Soligor binnen is zal ik eens wat uit proberen en zo mogelijk op Picasa laten zien. gr Ytzen
De Soligor set bestaat uit drie ringen van verschillende dikte.Ytzen schreef:Saskia,
Het is de bedoeling dat je maar één ring zet tussen camera en objectief. Bij het gebruik van meerdere ringen tegelijk wordt het ‘motortje’ in de camera te zwaar belast. Het kan hierdoor defect raken.